Radius på Z-spor |
Post Reply |
Author | |
bjarnep
Nykommer Joined: 24 januar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 0 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 04 februar 2008 at 23:46 |
Hve er den minste praktiske radiusen man kan legge z-skinner på?
Jeg går ut fra at en må bruke flexiskinner (f.eks fra PECO eller er der alternativ?) Er det noen som kan gi meg råd og tips?
|
|
bjp-48
|
|
b e pedersen
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1081 |
Post Options
Thanks(0)
|
Tja, hva er "knekk-radiusen"
Spøk til side, så kan det være lurt å ta en titt hos Heine på http://www.heinepedersen.com/ så kan du finne tips på både det ene og andre inne Z |
|
Bjørn Egil
|
|
baywatch4ever
Viderekommen Joined: 11 mai 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 65 |
Post Options
Thanks(0)
|
Kan de fleste lok, passasjervogner og andre vogner ta en 8510 sving?
|
|
Heine Pedersen
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 506 |
Post Options
Thanks(0)
|
Alle Märklins lok og vogner fungerer på Märklins minste radius. De korte lokene og vognene kan gå i veldig små radier. Tror jeg er nede i 7-8 cm i den skarpeste knekken her:
Mvh Heine |
|
baywatch4ever
Viderekommen Joined: 11 mai 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 65 |
Post Options
Thanks(0)
|
Javel ja, da trror jeg jeg skal klare meg fint. Mens vi er inne på skinner og slikt. Hvor stor stigning kan jeg ha? Har hørt at z-skala kommer seg opp hvor som helst, så lenge loket ikke drar så mange vogner. Er 10% alt for bratt?
|
|
Heine Pedersen
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 506 |
Post Options
Thanks(0)
|
Et lok alene klarer sikkert 10%, men det spørs om du kan ha vogner på i det hele tatt da... På z-lok er det ikke gummiringer på hjulene, så stigninger bør egentlig ikke overstige 2-3% hvis du skal kjøre med flere vogner.
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |