Zm? eller skal jeg gi f****? |
Post Reply |
Author | |
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 11 mars 2007 at 15:06 |
Hei småfolk, første gang jeg skriver her...
Jeg kikker meg litt om etter ting å bygge et modulanlegg utifra CFC (Chemins de Fer de la Corse) (kofferten min er i kjedeligste laget). Noen tips her? Banen er orginalt i metersporså Zm er jo det mest realistiske men jeg gir fort opp det til hensyn for pure simplisity. Finnes det egentlig noe utvalg i Zm? Og noen tips rundt priser og sånt? Hva kommer gildet på når jeg starter med Z fra scratch? Vurderer å bekjøre banen med skinnebusser ikke så altfor ulike den røde som Märklin har gitt ut i H0 nylig, finnes den i Z? |
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
Heine Pedersen
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 506 |
Post Options
Thanks(0)
|
Zm finner du her: www.fr-model.de
Skinnebussen finnes også i Z. Kostnadene for et lite anlegg i Z (normalspor) behøver ikke være så store. Jeg har kjøpt brukte startsett for ned i 300,- Heine |
|
ØyvindS
Viderekommen Joined: 03 november 2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 46 |
Post Options
Thanks(0)
|
Go for it. Korsika er spennende. Jeg har selv reist med den banen du tenker på. Den går gjennom mange flotte miljøer. Hvis ikke du har vært på Korsika så må du dra dit på studietur. Fantastisk øy, med flott natur og herlig mat. Villsvin smaker spesiellt godt der. Separatistbevegelsen er heller ikke så opptatt av å sprenge turister i luften, men nåde den franskmann som kommer fra fastlandet og starter virksomhet der. Off-topic: Det sies forøvrig at når en bondesønn begynner å bli gammel nok, så slår de kron og mynt om hans fremtid. Kron, så blir han med i mafiaen. Mynt, så reiser han til fastlandsfrankrike for å arbeide. Og havner mynten på høykant blir han på øya og dyrker jorden.
|
|
mvh Øyvind Strøm
|
|
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
|
Oh Yeah, har vært der to ganger og dukker opp igjen der nede i sommer! Gleder meg som en unge!
Blir nok masse bilder fra turen. En uke med trainspotting og ingen damer blir nok bra. Vurderer og å lage en artikkel til På Sporet, kanskje, får se... Uansett henviser jeg til artikkelen min om koffertanlegget i Mj-Bladet #4-2006 |
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |