H0 betongsviller og veksler med betongsviller |
Post Reply |
Author | |
GETEL57
Veteran Joined: 29 juli 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 275 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 10 mai 2015 at 19:13 |
Når var Dovrebanen og Størenbanen lagt om til betongsviller?
Når ble veksler lagt ut med betongsviller? Hvilke produsenter utenom Peco har veksler med betongsviller?
|
|
Terje
|
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
JEg har bladd i mine bilder, og i 1970 virker det som hele strekningen Lillestrøm - Dombås - Trondheim lå med tresviller. (Usikker på hva du mener med Dovrebanen, fra Eidsvoll eller fra Dombås og nordover?). Bildene resten av 1970-tallet viser heller ingen sikre tegn på betongsviller. Da Oslo S og Oslotunneen ble åpent i 1980, lå alle sporene med betongsviller, men ingen av sporvekslene. Gardermobanen fikk betongveksler midt på 1990-tallet. Overgangen til betongsviller i veksler tror jeg startet med dette. Bilder fra 1987 viser betongsviller på Størenbanen.
|
|
Svein S
|
|
GETEL57
Veteran Joined: 29 juli 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 275 |
Post Options
Thanks(0)
|
Takk skal du ha. Da blir tresviller denne gangen og med kunstnerisk frihet ifht NSB/JBV sin framdrift på modernisering av sporet. Fant at Peco har veksler i Code 75 med betongsviller
|
|
Terje
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |