Teglstein |
Post Reply |
Author | |
Johnnyboy
Viderekommen Joined: 18 oktober 2017 Location: Norge Status: Offline Points: 10 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 11 mars 2021 at 08:14 |
Jeg ønsker å lageindustribygninger med teglsteinsvegger. Noen som har tips til å scratchbygge slike vegger i 1:87? Jeg vil ha en struktur som ser nogenlunde realistisk ut
|
|
Per R
Viderekommen Joined: 10 juni 2020 Status: Offline Points: 17 |
Post Options
Thanks(0)
|
Du kan jo kikke litt på denne linken. Det er en britisk produsent og H0 er der 1:76 (4 mm), men strukturen ser bra ut.
Slaters |
|
Johnnyboy
Viderekommen Joined: 18 oktober 2017 Location: Norge Status: Offline Points: 10 |
Post Options
Thanks(0)
|
Takk for svar. Skal sjekke det ut
|
|
halvors
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 787 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ellers så har Auhagen et stort utvalg av byggedeler for industribygg:
|
|
KHE
Medlem i MJF Joined: 10 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 23 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg har brukt disse Slaters embossed plasticard
i mange sammenhenger og er veldig godt fornøyd. Husk likevel at disse er tynne
og derfor som regel krever at man lager selve bygningen først i stivere materiale. Det er vel litt individuelt hva man oppfatter som penest til slutt, kanskje avhengig av hvor flink man er til å male og smusse de umalte plastikkplatene. Mvh KHE |
|
Kjell H.
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hvem forhandler Slaters Plasikard i Norge?
Jeg er på jakt etter RG4 (som er et nedgiret drivverk). Togbutikken har ikke det - eller noe Slaters Plastikard. Jeg tror at SVLF i Stavanger eller Terje Vold hadde forbindelse med Slaters Plastikard? Tror at "Postens regler" er for dyrt - ellers hadde jeg bestilt på nettbutikk?
|
|
TeVe
Veteran Joined: 08 desember 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 604 |
Post Options
Thanks(0)
|
Har noe liggende, men må sjekke ut hva som er der av Wills og Slaters. Slaters er tynne plater som må ha underlag. Wills er stive plater som kan brukes direkte til bygg vegger med. Send meg en PM med behiovet så skal jeg sjekke hva som ligger tilbake.
|
|
Terje V.
|
|
TeVe
Veteran Joined: 08 desember 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 604 |
Post Options
Thanks(0)
|
Skal gå igjennom hva som ligger tilbake og legge ut bilder i løpet av helgen. Wills har jeg et utvalg som finnes på denne lenken Slaters Etter å ha sjekket har jeg bare skifertak rund i H0 og takpapp rett i 0. Se siste bilde i lenken for Wills plater Edited by TeVe - 14 mars 2021 at 15:36 |
|
Terje V.
|
|
Johnnyboy
Post Options
Thanks(0)
|
Takk!
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |