nsb skd type 61 |
Post Reply |
Author | |
kokken
Fremo og MjF medlem Joined: 24 mars 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 728 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 25 mars 2007 at 00:22 |
noen som vet hvor det er mulig å skaffe nsb"s skiftetraktor skd type 61???
mvh
kokken
|
|
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bergen modelljernbane har den: http://www.bergen-modelljernbane.no/nsb_skd_61.htm
Eller så er det bare å lakkere om en Marklin versjon....
|
|
Hilsen Andreas.
|
|
morten.h
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1363 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mr. Holst lager den på bestilling hvis du spør pent,,,,,,,,,
|
|
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.) Morten Hagen |
|
kokken
Fremo og MjF medlem Joined: 24 mars 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 728 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hvem er Mr. Holst, og hvor kan jeg få tak i han?????
|
|
morten.h
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1363 |
Post Options
Thanks(0)
|
mr.Holst er Bergenmodelljernbane....Gå inn på hjemmesiden hans,så finner du både mail og tlf....
|
|
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.) Morten Hagen |
|
MagneH
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 27 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det finnes dekaler fra RMS (Romerike Modell Sevice), og jeg mener at de også produserer etsede sider til førerhytta. I følge dette bildet , så var det satt inn ei dør på type 61:
|
|
mvh Magne H (ECoS II, Märklin C)
Bruk pengene mens du har dem. Når de er borte, er det for sent. |
|
gabriel
Nykommer Joined: 12 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 21 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei.
Jeg kjøpte en Køf II fra Märklin (36801)(Amundsen Hobby), men om du bruker likestrøm har vi Brawa 0484 DB Köf II (Electradeshop.com). Denne lakkerte jeg med lakken TS33 Dull red fra Tamiya (Amundsen Hobby). Dette er en spraylakk, men jeg påførte lakken med pensel. På de svarte feltene brukte jeg "Matt Svart" fra Humbrol. Dekaler for skd 61 fra RMS kjøpe jeg fra Amundsen. Til slutt påførte jeg "kåpa" på lokomotivet en matt klar lakk (lokal fargehandler). Resultatet er et pent lite skiftelokomotiv. Det oppfyller kanskje ikke alle kravene til "nagletellerne", men jeg koset meg med oppgaven og fikk en flott lite lokomotiv. Mvh Gabriel |
|
Gabriel Slørdahl, Balholm
H0, norsk III-V, Märklin C-skinner, Tams Easy Control |
|
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei!
I og med at du nevner Märklin, kan man jo også nevne "søster-selskapet" Trix som også har en Köff II med dører for likestrømsdrift. Jeg er noe usikker på dette, men vil anta at Trix-modellen kanskje er noe billigere enn den fra Brawa. Edited by Roger - 29 mars 2007 at 12:55 |
|
Med vennlig hilsen
RGER “Det finnes ett forbilde for alt” |
|
Lars-Erik K
FREMO-forummedlem Joined: 19 mars 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 111 |
Post Options
Thanks(0)
|
Lager noen disse Køf fortsatt. Har lyst på en.
|
|
SveinF
Veteran Joined: 15 november 2013 Location: Norge Status: Offline Points: 126 |
Post Options
Thanks(0)
|
Om du ikke finner den i Norge vil et Köf II søk på ebay.de vil gi deg mange treff og utgaver. Jeg kjøpte en av mine Brawa Köf II via ebay.de
Edited by SveinF - 26 oktober 2017 at 08:12 |
|
bjornp
Medlem i MJF Joined: 30 desember 2015 Location: Norge Status: Offline Points: 33 |
Post Options
Thanks(0)
|
Märklin og Trix har kommet med et nytt opplag i år:
Edited by bjornp - 26 oktober 2017 at 13:59 |
|
b e pedersen
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1081 |
Post Options
Thanks(0)
|
Den Köf'n er skikkelig artig
Lyd, fjernstyrte avkoplere og går som en drøm Så akkurat maken i 1:1 på museumsbanen i Frankfurt for mange år siden, bare nummeret var forskjellig Edited by b e pedersen - 26 oktober 2017 at 21:58 |
|
Bjørn Egil
|
|
TeVe
Veteran Joined: 08 desember 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 604 |
Post Options
Thanks(0)
|
Køf-er lages fortsatt som du ser av linker gitt av andre. Disse er imidlertid tyske slik de gikk påslutten. Disse "Kleinlokomotive" ble raskt bygget om på norsk jord. De hadde åpen hytte dvs uten dører og var nok en kald arbeidsplass vinterstid.
For noen gjorde jeg en tegning av den norske utgaven basert på det eneste tilgjengelige fotoet og tyske tegninger. Tegningen ble gjort for scratchbygging av en modell i messing. Tegningen kan sikkert brukes til å fornorske en industrimodell. Om du trenger en skalariktig tegning så foreligger den i dxf format. Ta kontakt på forumets meldingssystem. Edited by TeVe - 26 oktober 2017 at 23:44 |
|
Terje V.
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |