Hjelp til elektriske sporskiftere |
Post Reply |
Author | |
jokingnutria
Viderekommen Joined: 15 juli 2013 Location: fredrikstad Status: Offline Points: 23 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 16 august 2015 at 19:57 |
åsen kobler jeg ledningene riktig til stillpulten å til Fordelerplate å elektriske sporskiftere å det lyse på sporskiftere hvor skal jeg koble brune å gule ledningene festes hvor da, å avkoblingskinne hvor skal blå å gul ledningene festes då, gul leding det til strømen er det venstre side på skinnen er det riktig side dere
|
|
Marklin z marklin ho union pacific big boy Jeg har dysleksi og eplepsi (Kiss from 1973-2016
|
|
kenneth
Viderekommen Joined: 04 september 2012 Location: Norge Status: Offline Points: 59 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei,
Spørsmålet ditt er litt uklart for meg. Ser du stilte spørsmål om digital dekoder til sporskifter, men dette spørsmålet er til noe annet? |
|
Märklin HO | Central Station | C og K skinner
Epoke III - I mitt fantasiland |
|
Svein_H
Fremo og MjF medlem Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2110 |
Post Options
Thanks(0)
|
Sjekk denne siden her:
Siden er på engelsk og gjelder Z-skala, men prinsippene er de samme for Märklin H0, og det er en skisse der som veldig enkelt viser hvordan ting skal kobles. Du kan bruke fordelerplaten til å distribuere strømmen fra trafoen via de gule ledningene ut til veksler og avkoblingsskinne (sporveksler og avkoblingsskinner kobles på samme måte), og koble de blå ledningene til stillpulten, og videre derfra tilbake til trafoen som vist på skissen. Røde og brune ledninger er til skinnestrømmen, og trenger ikke gå via noen stillpult (kun hvis du vil bruke stillpult for å koble ut strømmen på et spor), men du kan også her bruke fordelerplater for å distribuere ledningene ut til flere matepunkter jevnt fordelt rundt på anlegget. Rød, brun og gul må aldri kobles sammen, da blir det kortslutning, bruk separate fordelerplater for hver farge. Blå skal kun til stillpulten og ingen andre steder.
|
|
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |