Hvor poster vi om spor hen? |
Post Reply |
Author | |
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 04 mars 2011 at 12:44 |
Jeg synes det mangler et rom på forumet, nemlig et som gjelder selve overbygningen, altså sporet og alt dets tilhørende. Det er mange spørsmål og teknikker som ikke er skalarelatert (vekselmotorer f.eks.), og som det derfor virker litt ekskluderende å putte under en av skalaene eller bortgjemt under et sånn "annet" rom som finnes, når spor er så sentralt på et MJ-anlegg som det er. Det finnes egne rom for elektronikk, bilder, digitalstyring o.l., så hvorfor ikke et om selv sporet?
|
|
Svein S
|
|
Håvard H
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2016 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det er et generellt problem med dette og mange andre MJ-fora at man deler inn hovedakelig etter skala og ikke tema. Jeg er helt enig i at det burde vært et eget delforum for spor, men det er også en rekke andre tema som mangler naturlige under-fora. Hvor er det f.eks. naturlig å poste spørsmål om lakkering av rullende materiell? Lodding av messingbyggesett? Kategoriene virker ganske tilfeldige. Hvorfor er "Design og styringsprogrammspørsmål" egen kategori? 11 tråder vitner ikke om det helt store behovet... "Landskap og miljø" er dog en helt riktig type kategori etter min mening. Edited by Håvard H - 04 mars 2011 at 18:56 |
|
øystein lb
Veteran Joined: 02 august 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 378 |
Post Options
Thanks(0)
|
Enig!
Jeg synes også Fotograferings under forumet burde ligg i Modelljernbane i alminnelighet. Dette er et tema som mange er opptat av. Det er noen fotografer på dette forumet. Og at dette ligger på Litt på siden er litt missvisende fordi jeg trur nykommere vil tro at foto ikke er en del av denne tidsfordrivelsen vi driver på med. En gjennomgang av under katogorier bør kansje gjøres? Jeg liker forøvrig dette forumet over mange andre, da det både viser aktivtråd i hver kategori og med en direkte knapp til siste innleg i en tråd.
|
|
Henning L
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1112 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ja, dette har vi vel diskutert her en rekke ganger, og forslag til nyorganisering har blitt laget. Jeg vet jeg har breiet meg med et komplett forslag tidligere, uten at jeg har link til det for hånden akkurat nå.
|
|
Henning L
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1112 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ah, her var det. En fyldig diskusjon, ser jeg. Ikke implementert, noe av dette, så vidt jeg kan se.
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |