Nsb gammeldesign fargekode RAL. |
Post Reply |
Author | |
HJM.models
Veteran Joined: 16 august 2015 Status: Offline Points: 576 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 08 mars 2019 at 09:38 |
Rødbrun gammeldesign.
Jeg fikk blandet en farge som heter oksydrød og er RAL. RAL fargekode for oksydrød er 3009RAL. |
|
HJM.models
|
|
HJM.models
Post Options
Thanks(0)
|
Her bruker jeg lakken på min Di2.
Hvis ikke dette er riktig så vet ikke jeg. RAL fargekode er mye lettere å få. Het lakkerer jeg: |
|
HJM.models
|
|
Johannn
Medlem i MJF Joined: 09 april 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 156 |
Post Options
Thanks(2)
|
Kva med å holde alt i ein tråd? Du gjør fortsatt som sist, starter ein ny tråd for nesten kvart einaste innlegg.
|
|
Norsk H0 2005-, Digitrax Xephyr Xtra, Z21, foreløpig lagra i skap pga oppussing, samt settrackbane sporadisk oppsatt for at junior skal få køyre tog.
|
|
HJM.models
Post Options
Thanks(0)
|
Hva med å klage mindre? Jeg viste kåpen for at du skulle se fargen. Denne tråden er ikke om min Di2. Den er om fargekoden.
|
|
HJM.models
|
|
TorsteinS
Medlem i MJF Joined: 25 januar 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 1178 |
Post Options
Thanks(0)
|
I så fall har du gjort et svært uheldig valg av bilde i denne tråden. Fargen ser alt for mørk og sjokoladebrun ut, men det skyldes antagelig eksponeringen av eller hvitbalansen i bildet, for på bildene i den andre tråden ser fargen mer som forventet ut. Når mesteparten av bakgrunnen er hvit, vil lysmåleren i et kamera ofte undereksponere motivet. For øvrig er det flere som har brukt Tamiyas TS-33 "Dull Red" på sprayboks som "gammeldesign-rødbrun", noe som ved flere anledninger har vært nevnt på dette forumet og Norsk MJ-forum.
Edited by TorsteinS - 10 mars 2019 at 14:36 |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |