Evighetstema om mj |
Post Reply | Page <1 141516 |
Author | |
Håvard H
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2016 |
Post Options
Thanks(1)
|
Svar: Ja,
http://www.weichen-walter.de/ww-onlineshop/product_info.php?products_id=33 Spørsmål: Bør flere vurdere senvinteren som sesong for anlegget? |
|
jhv
Veteran Joined: 19 januar 2006 Status: Offline Points: 209 |
Post Options
Thanks(1)
|
Startet en gang en tråd med tittel "Sommer hele året"-
Er helt med på at MJ-ere bør vurdere å modellere flere årstider. Inspirasjonen kom fra et gammelt Model Railroader, og et N-skala anlegg i høstfarger. - Spennende, selv om noen kanskje synes det kan bli litt "glorete". Men som med det meste annet: Alt med begrensning. |
|
jhv
Post Options
Thanks(0)
|
For å svare Håvard H:
Jeg synes denne skjæringen ser litt vel "dramatisk" ut. Med mindre det tilfeldigvis var en slik "dal" i mellom fjellene. Og da burde det kanskje være en mindre elv ved siden av veien - som hadde gjort jobben. Ellers ville det vært mange kubikkmeter med stein som hadde måttet bli flyttet. Og da hadde man kanskje brukt tunnel i stedet ? (Må ikke tas som kritikk - bare mitt syn siden det ble bedt om kommentarer |
|
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei!
Nei, det er ikke sikkert. Husk, det finnes ett forbilde for ALT, og sikkert også for skjæringer som burde vært tunnell istedet. Kommer Mj-Bladet snart? |
|
Med vennlig hilsen
RGER “Det finnes ett forbilde for alt” |
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
Edited by ses - 16 mai 2014 at 22:53 |
|
jhv
Post Options
Thanks(0)
|
Føler det slik ar mitt innlegg blir oppfattet som kritikk i perfeksjonismen - og det var slett ikkr meningen !
Nå er det slik at skal en modellere naturen, så finnes ikke noe bedre forbilde enn naturen selv. De fleste "daler" i Norge er skapt av elver som i titusener av år har gravd seg ned i landskapet - med minst mulig motstand. Derav elv nevnt. Meen når det gjelder flytting av stein: I moderne tid - ja, På Motorveien mellom Homla bru og Helltunnelen ser en dette til gangs. Til Roger: "Allt har et forbilde" -- Vi Mj-ere kan gjerne "trøste" oss med dette, men virkeligheten er nok ikke helt på bølgelengde. Selvsagt kan enhver gjøre akkurat hva en lyster på eget anlegg, og slik skal det være. Så bortforklaringer av "rare" ting er unødvendig. Har f.eks. sett et anlegg med en firefelts motorvei slutte i ei "bygd?" med seks hus. Naturlig? - neppe, men eieren var fornøyd. Og slik skal det være. |
|
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei!
Kanskje vanskelig å skjønne konseptet i tråden, men jeg prøver å gjenopplive den ved å ta utgangspunkt i det aller siste spørsmålet, samtidig som jeg stiller mitt foreløpig ubesvarte på nytt.
Svar: Nei, det har jeg ikke sett. Bare veier som har forsvunnet over anleggskanten, og det er jo nødvendigvis ikke urealistisk. Spørsmål: Kommer Mj-Bladet snart? Edited by Roger - 16 mai 2014 at 21:02 |
|
Med vennlig hilsen
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
(Slettet innlegget mitt da jeg har misforstått trådens prosedyre.) Edited by ses - 16 mai 2014 at 22:52 |
|
midnight
Administratorgruppen Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1145 |
Post Options
Thanks(0)
|
Aner ikke
|
|
Morten W
H0 USA - Conrail, CSX & NS i Appalachia 1990+ O USA - Lehigh Valley ca 1975 Inspirasjon: Chubb, McClelland, T Koester, www.ldsig.org & www.opsig.org Besøk www.onorway.com |
|
jhv
Post Options
Thanks(0)
|
Ønsker ikke en ny "flisepikkerdiskusjon" !
Har gitt min tilbakemelding om reaksjon på foto. ferdig med det !! |
|
Håvard H
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2016 |
Post Options
Thanks(0)
|
Svar: Ja, enig Spørsmål: Kan vi komne oss tilbake til emnet for tråden? |
|
GETEL57
Veteran Joined: 29 juli 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 275 |
Post Options
Thanks(0)
|
Svar: Ja, tilbake på tråden
Spørsmål: Finnes det 3D print materiale egnet for print av husfasade med gesimsdetaljer?
|
|
Terje
|
|
Håvard H
Post Options
Thanks(0)
|
Svar: Ja, se feks. her: http://nvrr49.blogspot.no/2013/12/the-house-3d-printed-down-on-farm-5.html Dette er et glimrende emne for en egen tråd! Spørsmål: Tror du at du i løpet av de neste to årene kommer til å bruke deler lagd på en 3D-printer? |
|
b e pedersen
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1081 |
Post Options
Thanks(0)
|
Når det gjelder spørsmålet om fotoet viser 'norsk fjell', må det nok stilles noe mer konkret
Min erfaring er at 'norsk fjell' ikke er noe ensartet begrep. Både måten fjellet er dannet på og hvordan det er erodert, er forskjellig fra sted til sted. Og avstandene fra én type til en annen er nødvendigvis ikke så lang ... |
|
Bjørn Egil
|
|
Roger
Post Options
Thanks(0)
|
Hei!
|
|
Med vennlig hilsen
|
Post Reply | Page <1 141516 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |