NSB DI 3 N-skala |
Post Reply |
Author | |
oyvindarnoy
Nykommer Joined: 30 oktober 2009 Location: Norge Status: Offline Points: 37 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 11 august 2010 at 00:47 |
Hei! Hvilke type maling eller eventuelt spray egner seg best til å omlakkere lokomotiver? Er det normalt en blank/matt maling som brukes? Hva med detaljer som stiger og plog? Dører i ene enden skal fjernes på et vis. Hvis det er noen her som har erfaring fra denne konverteringen i N-Skala, er jeg gjerne interresert i å lese om prosessen;) Edited by oyvindarnoy - 25 september 2010 at 01:09 |
|
Gunnar Larsen
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 14 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det er viktig å vaske kåpa med såpevann først. Så må den grunnes. Til det kan du bruke grunning til bil. Etterpå lakkerer du den med blank NSB-farge. Dekalene skal settes på blank overflate. Til sist forsegler du dekalene med matt klarlakk. Jeg får blandet lakken på sprayboks hos en lokal leverandør av billakk. Disse boksene har god kvalitet og gir et brukbart resultat. Jeg har lakket om flere lok på denne måten. Noen ganger har jeg brukt gode pensler også. Mine Di3 er ombygd og lakkert hos Bergen Modelljernbane. Dette var før jeg torde å forsøke på egenhånd. Jeg tror ikke de tilbyr dette lenger. |
|
Mvh
Gunnar Larsen |
|
oyvindarnoy
Nykommer Joined: 30 oktober 2009 Location: Norge Status: Offline Points: 37 |
Post Options
Thanks(0)
|
Takk for gode tips! Det er riktig at Bergen Modelljernbane har sluttet med slike oppdrag i n-skala. Det samme gjelder Collector Modell.
Edited by oyvindarnoy - 12 august 2010 at 00:27 |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |