69-sett med godsavdeling... |
Post Reply |
Author | |
Morten M
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 274 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 10 november 2009 at 21:33 |
Som nybakt togpendler er det mye å lære for en uvitende sjel...
Her om dagen fikk jeg i et kort glimt se at det i bakerste ende av et 69-sett var et eget "godsrom". Dette var helt ukjent for meg - noen som kan komme med litt info om dette er unikt/hvor mange sett som har dette, bruksområde etc? Takk sålangt. Morten M |
|
aha
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 254 |
Post Options
Thanks(0)
|
Tja... kan det kansje være tidligere Knoll og Tott (BM 69D 050 og 051) du har sett? Hvis jeg ikke driter meg helt ut nå så ble disse bygget om i 1983 til BFM 69E sett med en liten godsavdeling i ene enden for å gå som regionaltog mellom Kristiansand - Stavanger.
A
|
|
J-I Hansen
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 675 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mener det totalt er 7 stk. som har hatt godsrom. Nå er det kun tre sett igjen: 69.24, -50 og -51. Det var nok helst 24-settet du så. Det gikk i hvert fall i Dal-lokalen på mandag.
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |