MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - NMJ BM69
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

NMJ BM69

Post Reply Post Reply Page  <12
Author
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 august 2009 at 19:54

Jeg forsvarer ikke NMJ, og har ei heller snakket med noen derfra.

Men denne "skandalen" blir ikke noe større lengre, kun dratt ut i det lengste. Jeg tror både NMJ`s ansatte og deres kunder har lært noe av denne saken nå. At det fortsatt drøyer i flere år, forandrer ikke på det. Prosjektet er nå ca 5(?) år forsinket, og det har neppe mye å si om det blir 6 eller 7 år ...

Men jeg tror virkelig ikke at vi vil være i tvil når 69-settet engang skal komme for dagen. Da vil det bli omtalt på bl.a på nettsiden deres og sikkert blant folket her. Inntil det, be om å få tilbake pengene, eller ta livet helt med ro. De som har forhåndsbetalt, og fortsatt klager, er det vel ikke mye synd på? Wink

Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 august 2009 at 20:33
Originally posted by J-I Hansen J-I Hansen wrote:

Jeg forsvarer ikke NMJ, og har ei heller snakket med noen derfra.

Men jeg tror virkelig ikke at vi vil være i tvil når 69-settet engang skal komme for dagen. Da vil det bli omtalt på bl.a på nettsiden deres og sikkert blant folket her. Inntil det, be om å få tilbake pengene, eller ta livet helt med ro. De som har forhåndsbetalt, og fortsatt klager, er det vel ikke mye synd på? Wink

Må si meg enig der J-I!!

Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 august 2009 at 12:09
Godt poeng fra Hansen. Hvorfor fortsette å dra frem dette i det uendelige?
Blir ting noe bedre? eller noe mer pinlig enn det allerede er?

Kanskje like greit å la tråden ligge her og heller overlate til gamleforumet å holde liv i den der borte hvert halvår så det blir litt økt aktivitet der ogWink
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 august 2009 at 12:44
Tiltredes! Alle vet nå at modelljernbanenyheter fra de fleste leverandører ofte blir forsinket og at man ikke skal betale på forhånd. La oss heller glede oss over alt det flotte som faktisk har kommet på markedet de siste årene :)
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 august 2009 at 14:31
Hei,

Jeg har forhåndsbetalt, tar livet helt med ro Wink  og gleder meg over alle de fantastisk flotte modellene som har kommet på markedet. Og at det er både amatører og profesjonelle som leverer kvalitet.

MJ-Hilsen

Tom Lynga
Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 januar 2010 at 13:59
Hei!

Til informasjon er ny leveringsdato (ut-) satt til 31.08.2010.

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
ØysteinF View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ØysteinF Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 januar 2010 at 16:25
Joda, mange flotte norske modeller på markedet. Men er det nødvendig å holde folk for narr med disse datoene i det uendelige? Kan man ikke bare sette "på ubestemt tid"?
Back to Top
traiNman View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote traiNman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 januar 2010 at 17:16
Kanskje det gjøres bevisst for å forhindre at andre produsenter planlegger å lage samme modell?

Petter
Back to Top
ØysteinF View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ØysteinF Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 januar 2010 at 18:43

Om det går noen med en tanke om å produsere type 69, er det bare å sette i gang! De er garantert ferdige før disse! Og lag gjerne type 68 i samme slengen, garantert et marked der ute Smile

Back to Top
a[c]e View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote a[c]e Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 januar 2010 at 21:14
Originally posted by Mr Bridger Mr Bridger wrote:

Tiltredes! Alle vet nå at modelljernbanenyheter fra de fleste leverandører ofte blir forsinket og at man ikke skal betale på forhånd. La oss heller glede oss over alt det flotte som faktisk har kommet på markedet de siste årene :)

Helt enig! NMJ har gjort en kjempeinnsats for oss norske MJ-entusiaster etter mitt skjønn! At de også har forbedringspotensiale på områder (informasjon etc) er selvsagt, men vi får sende dem konstruktive tilbakemeldinger, for jeg har kun opplevd de som svært imøtekommende!

Apropos det.. Kun noen dager til ny katalog og nye produkter for det kommende året blir lansert!
ace@samlerforumet.net
Back to Top
GeorgII View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeorgII Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 januar 2010 at 00:36

Dette er en høyst diskutabel forretningform der man finansierer sin egen virksomhet på lånte penger uten klare avtaler og uten å betale renter til den/de man låner penger av. Sett fra produsentens, eller i dette tilfelle selgers side er det genialt, for den godtroende kjøper og hobbyen generelt, vil jeg mene at det er ganske nedbrytende.

Det minner om et gammelt ordtak, selg ikke skinnet før bjørnen er skutt. Personlig kjøper jeg verken skinn eller bjørn før den er notert i fellingsregistret. 
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 januar 2010 at 01:34
Originally posted by ØysteinF ØysteinF wrote:

Om det går noen med en tanke om å produsere type 69, er det bare å sette i gang! De er garantert ferdige før disse! Og lag gjerne type 68 i samme slengen, garantert et marked der ute Smile

Hvis man lager en ferdig modell(ikke byggesett) som hadde vært like bra og til samme pris som NMJ. Og man fkes hadde klart å levere den for salg feks mai måned så er jeg sikker på at man kunne ha solgt mange modeller uansett om NMJ kommer med type 69 til høsten eller ikke.
A matter of life and death
Back to Top
GeorgII View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeorgII Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 januar 2010 at 02:17
Det er både hyggelig og prisverdig at noen vil forsvare denne forretningsmodellen, det fastslår at det finnes både entusiasme, naivitet og betalingsvillighet. Jeg vil likevel nok en gang påpeke at det her dreier seg om markedsføring av produkter som per dags dato ikke eksisterer, men om ønsker og drømmer. Vi har alle drømmer, men kontantene bør vi ha et realistisk forhold til.    
Back to Top
Wesley View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wesley Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 januar 2010 at 11:50
Hei.
Jeg bestilte (og forhåndsbetalte) BM 69 allerede da den ble lansert. Veien siden den gang har blitt mer kronglete enn noen forventet. Nå har jeg ventet siden høsten 2004 og venter gjerne enda litt lenger,-det viktigste er for meg at det kommer en modell som tilfredsstiller krav til de mest kresne.
(jeg er en av dem). Nå det gjelder NMJ har de som allerede nevnt av flere i flere tråder betydd veldig mye for norsk MJ! Uten de ,-hva hadde vi da hatt?.
Nei,- jeg ser ingen problem med å forhåndsbestille,- NMJ leverer når modellen er KLAR.

Nå er det vel også slik at selv om man forhåndsbestiller modellen blir man ikke belastet en eneste krone før modellen er levert!

Jeg har en trivelig hobby (!) og det kommer alltid et (nytt) tog....i mellomtiden kan jeg nyte de som allerede har kommet!

Vennlig hilsen
John
Tvedestrand
Back to Top
Wesley View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wesley Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 januar 2010 at 11:53
Hei igjen:
..for ikke å glemme: De pengene jeg har betalt ligger nå registrert og er disponible for meg til enhver tid hos NMJ om jeg skulle ønske det. Ja,- jeg kunne kanskje fått bedre renter på de et annet sted....men nå er nå engang modellen betalt og ferdig med det:).

Som nevnt: om man forhåndsbestiller modellen i dag betaler man ikke før den faktisk kommer!!

Mvh
John
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 januar 2010 at 20:08
Originally posted by GeorgII GeorgII wrote:

Det er både hyggelig og prisverdig at noen vil forsvare denne forretningsmodellen, det fastslår at det finnes både entusiasme, naivitet og betalingsvillighet. Jeg vil likevel nok en gang påpeke at det her dreier seg om markedsføring av produkter som per dags dato ikke eksisterer, men om ønsker og drømmer. Vi har alle drømmer, men kontantene bør vi ha et realistisk forhold til.    
Modellen eksister kun som prototype (div prøvestøp) og ikke som ferdigmodell.  Så spørmålet er om det har blitt gjort noe etter at de forige(var det 2 produsenter) prøvde å lage en type 69 i modell.
A matter of life and death
Back to Top
GeorgII View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeorgII Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 februar 2010 at 01:44
Til Wesley, jeg synes du har gjort helt riktig og jeg tror du får stor glede av din investering når den store dagen kommer. Man bestiller ikke et nytt togsett med tanke på avkastning. Det er også min mening at man under forutsetning av at man tåler et tap, skal tro det beste om de fleste og det meste. Du vil få ditt, men jeg beundrer din tålmodighet. 
H0, Lenz LSV100 ver.3.6, TC Gold7, TP
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 desember 2010 at 15:49
Hei!

Sist det ble satt en leveransedato på disse modellene, ble datoen satt til 31.08.2010. Etter ytterligere nok en utsettelse av denne modellen fra NMJ, kan det se ut til at "ventetiden" begynner å nærme seg slutten, selv om det ikke er fastsatt med konkret dato. På hjemmesidene sine skriver nå NMJ: "I løpet av 2010 vil denne modellen endelig bli leveringsklar"
(Uthevingen er foretatt av undertegnede)

Da er det bare å føre den opp på ønskelista til jul, for det er ikke lenge igjen av 2010 nå.......
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
ØysteinF View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ØysteinF Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 desember 2010 at 16:22
Eh, jeg skal også sette den opp på ønskelista til jul...  men jeg tviler sterkt på om den blir leveringsklar i år ... 
Kunne nok tenkt meg 2 evt 3 to-vognsett!
Kan ikke NMJ informere om hva som skjer, og ikke bare svada-datoer gjennom flere år?? Er den i det hele tatt satt i produksjon? Skal den i det hele tatt i produksjon? Har dere gitt opp hele greia?Hva skjer??
Scala design og andre, dere skal ikke sette i gang med type 69 dere da?
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,188 seconds.