Diverse 2008-Nyheter |
Post Reply | Page <123 |
Author | |
MY1201
FREMO-forummedlem Joined: 08 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 811 |
Post Options
Thanks(0)
|
El17 ligger sikkert under treet til mange i år...
|
|
Magne H.L.
Norsk, dansk og det som er artig. |
|
Kjell H.
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Post Options
Thanks(0)
|
En El17 var ikke akkurat så stor overraskelse. - Jeg har tippet dette lenge..
Når salget av B7-serien har vært så godt som det har vært, var dette ventet. Hadde faktisk trodd at den hadde vært lansert tidligere.
Ellers er det positivt at vi endelig får et lite, norskt damplok som ferdigmodell!! Type 32 er nok "litt sær" mht. stasjonering av forbilde, men absolutt velkommen! Type 25 hadde for mitt vedkommende vært et bedre valg da denne typen var i bruk over hele landet.
|
|
Per-Inge-2613
Veteran Joined: 14 desember 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 153 |
Post Options
Thanks(0)
|
På Bergensmessen 2006 fortalte NMJ at de skulle lage "trekkraft til B7-serien", så er vel egentlig ikke så uventet.. Men prisen derimot, DEN var uventet! Blir en del 17"er på meg :)
|
|
MvH
Thomas Olsen |
|
Daniel Aune
Medlem i MJF Joined: 11 august 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 379 |
Post Options
Thanks(0)
|
Når kommer type 32a???
Ser ut som de har laget en ganske bra "prøvemodell" eller prototype. |
|
Bergenser
Nykommer Joined: 10 oktober 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 0 |
Post Options
Thanks(0)
|
Veldig fornøyd med NMJs nyheter, planlegger bygging av Myrdal stasjon og da kan man jo absolutt behøve et par El 17 maskiner, i ulike typer - bestilt to, knallbra pris. Etterlyser bare en OBAS El13 til motortransporten over fjellet nå så er vel nesten alt som rullet gjennom Myrdal på 1980-2000-tallet mulig å få tak i? Edited by Bergenser - 08 februar 2008 at 20:54 |
|
HO, Norsk, nydesign, digitalt
|
|
vetle1
Veteran Joined: 20 februar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 169 |
Post Options
Thanks(0)
|
Norsk, H0, likestrøm,1960, 1970, 1990-2006
Dovrebanen, Hovedbanen, Arendalsbanen, Sørlandsbanen mvh Vetle Forumet smalspor avd. Arendal |
|
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
|
Med vennlig hilsen
RGER “Det finnes ett forbilde for alt” |
|
Kjell H.
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Post Options
Thanks(0)
|
Vollmer-bilene ser for meg ut til å være et "Kinaprodukt" som de ikke er alene om å selge. Det er Welly i Kina som jeg har sterkt mistenkt til å stå bak denne serien. Lidl solgte slike biler her hjemme ganske nylig. Betalte ca. NOK 10.- pr.stk. og det må sies å være billig for et metallstøp med den finish og detaljering som de har!
Spennede å se hva Vollmer vil ta for samme vare - kansje 10x den prisen?
|
|
Snikkaren
Medlem i MJF Joined: 11 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 716 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nyheter fra Hightechmodell
og Modellbau Luft
ve Edited by Snikkaren - 16 februar 2008 at 22:32 |
|
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
|
Claes Lislerud
Redaksjon MJ-bladet Joined: 08 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 786 |
Post Options
Thanks(0)
|
Frank Hadel har oppdatert sin hjemmeside med nyheter fra:
Dette er bilder som han selv har sett på prototyper og lignende og ikke de offisielle nyhetene, dermed meget interessant. Hadels side om Nürnbergmessen |
|
Modellhilsen
Claes |
|
Snikkaren
Medlem i MJF Joined: 11 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 716 |
Post Options
Thanks(0)
|
Årets nyheter som ble presentert på Nürnberger Spielwarenmesse 2008.
For min del gleder jeg meg til å se hvordan BUB sin modell av Datsun Fairlady Z blir, og Red-Line sin Ferrari 250 GTO blir...
ve
|
|
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
|
Snikkaren
Post Options
Thanks(0)
|
Februar-nyheter fra AWM:
NorCargo - Scania R
Lunde Termotransport - Daf
Men AWM har vel aldri klart å holde tids-skjemaet.
Et velkjent problem...
ve
|
|
Ove
|
bergsagel
Veteran Joined: 08 februar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 151 |
Post Options
Thanks(0)
|
Her er også noen nyheter: |
|
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei!
Jeg er litt usikker på om denne skal postes under 2008-nyhetene, eller om vi kanskje må vente til neste år med denne nyheten. - Uansett, når attraksjonene i fornøyelsesparkene rundt om i Europa faller fra hverandre om dagen, kommer Faller i følge Modellbahnecke med denne nyheten til 100 euro.
Én ting er i hvertfall sikkert; Noe av det tryggeste man antakelig vis kan gjøre til neste år, er nettopp å kjøre attraksjoner i fornøyelsesparker. Edited by Roger - 17 juli 2008 at 18:45 |
|
Med vennlig hilsen
|
Yngve
Veteran Joined: 21 oktober 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 305 |
Post Options
Thanks(0)
|
Slike ting er veldig fristende for en ivrig berg-og dalbaneentusiast.
Kom forøvrig hjem fra New York for et par uker siden. Etter tre dager på Manhattan ble 42 berg-og dalbaner lagt til listen min i løpet av en uke. Er nå oppe i 108 baner totalt og foreløpig er jeg uten en skramme. |
|
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86
Yngve Forumet Smalspor avd. Bergen |
|
Snikkaren
Post Options
Thanks(0)
|
Ove
|
Roger
Post Options
Thanks(0)
|
Hei!
Det nærmer seg jo slutten, men det er fremdeles 2008. Dermed poster jeg nyheten om Pecos Streamline code 75 sporveksler med betongsviller her. Dette er vel foreløpig den eneste skinneprodusenten som har sporveksler med betongsviller?
Link: Peco
|
|
Med vennlig hilsen
|
Post Reply | Page <123 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |