Ny start for en ung nybegynner |
Post Reply |
Author | |
F.C.Giertsen
Nykommer Joined: 20 desember 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 0 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 29 januar 2012 at 17:24 |
Kan begynne med en liten inntroduksjon av hvem jeg er: Jeg heter Fredrik, bor i bærum og er 18 år. Jeg går nå siste året på videregående skole, noe som betyr at skole må være høyeste prioritet fremover. Men man kan da prøve å få til noe likevel ;) Av materiell har jeg Bergensbanen-startsettet, altså en EL16 og noen B3-vogner, + noen andre diverse vogner. Også en liten haug med GeoLine. En foreløpig plan for anlegget laget i AnyRail: Den tykke sorte linjen representerer et visuelt skille mellom banehalvdelene, og i første omgang er den øverste delen ment som "staging tracks", og skal ikke ha landskap rundt seg. Skillet tenkes utformes som fjellskrent. Selve platen tenkes å være delt i to på langs der skinnene står vertikalt, for å flytte anlegget lettere (flytter nok over sommeren). (Flex-skinnene skal byttes ut med rette på det ordentlige anlegget) Hva tenker dere om dette som mitt "første" anlegg? Alle inspill er hjertelig velkomne :) (PS: Noe sted en kan selge halvgammelt Märklin?)
Edited by F.C.Giertsen - 29 januar 2012 at 19:51 |
|
Mini
Nykommer Joined: 04 april 2010 Status: Offline Points: 99 |
Post Options
Thanks(0)
|
Märklin blir du kvitt på QXL.
Og lykke til med den flotte hobbyen. Bergensbane-startsettet er forresten veldig bra. Når det gjelder sporplaner er det mange her inne som besitter meget god praktisk kunnskap. Mangler du inspirasjon så kan du ta en titt på dette: Edited by Mini - 29 januar 2012 at 17:45 |
|
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
bergensbane settet er vel el16 og b3 vogner :) skal bli gøyt å følge med på dette! :)
|
|
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
|
F.C.Giertsen
Post Options
Thanks(0)
|
Ja, det har du helt rett i Stian!
Og takk for tipsene, Mini. Virkelig imponerende det anlegget til Jevistad, tenk å ha plass og tid til noe sånt!
|
|
F.C.Giertsen
Post Options
Thanks(0)
|
Vel, ser at denne tråden burde nok vært i en forummappe...
Uansett, satte opp skinnene etter sporplanen i dag og prøvekjørte litt. Først og fremst ser jeg at det er et lengdeproblem med plattformen, Bergensbanen er plutselig overraskende lang. Vil jo helst ikke ha platen lengre, kanskje kurvet platform kunne vært et alternativ? I tillegg fikk jeg et teknisk problem; lampen "Overload" på digitalsystemet lyste rødt nesten med en gang jeg satte på vogner... Hva kan det komme av?
|
|
Mr Bridger
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Post Options
Thanks(0)
|
Har du satt på noen Märklin-vogner? De kortslutter nemlig fordi hjulene ikke er isolert fra hverandre.
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |