lillevik i ny drakt |
Post Reply |
Author | |
Stasjonsmester
Medlem i MJF Joined: 04 februar 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 24 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 31 desember 2011 at 12:50 |
Etter en alt for lang pause fra både forum og bygging på egen bane har jeg endelig kommet i gang igjen. Nytt permanent rom i huset er okupert og bygging startet.
Banen blir på 300x370 i to nivåer, bygges med Marklin C skinner og styres med Marklin Central Station og Ipad. Veksler styres med K83 bokser og tilbakemelding styres på S88 og skinner med vippebryter. Edited by Stasjonsmester - 03 januar 2012 at 20:50 |
|
Arild
|
|
Stasjonsmester
Medlem i MJF Joined: 04 februar 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 24 |
Post Options
Thanks(0)
|
Da er jeg igang med kobling av vekselmotorer og snart klar for litt testing
Edited by Stasjonsmester - 03 januar 2012 at 20:51 |
|
Arild
|
|
Stasjonsmester
Post Options
Thanks(0)
|
Ipad er koblet opp mot Central station
|
|
Arild
|
|
Stasjonsmester
Post Options
Thanks(0)
|
TUT OG KJØR de første rundene er tilbakelagt og med noen småjusteringer her og der ser dette ut til å gå ganske greit.
|
|
Arild
|
|
Stasjonsmester
Post Options
Thanks(0)
|
Endelig litt landskapsbygging igjen!
Etter mange sene kvelder og netter med testkjøring, kobling av veksler og tilbakemeldingspunkter har jeg endelig kommet så langt at jeg kan bygge litt landskap som adspredelse. Jeg bruker Woodland Senic`s gipsrull og former landskapet i papir for så å dekke det med gipsen. Jeg støper fjellutspring i former for så å lime disse på når det andre har størknet. Når alt har tørket godt bruker jeg Wodland Senic`s farger, uttynnet med vann og legger grunnfargen på landskapet Blanding av ulike materialer blir påført og resultatet blir foreløpig slik |
|
Arild
|
|
Stasjonsmester
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
Arild
|
|
LokoJon
Medlem i MJF Joined: 12 mars 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 219 |
Post Options
Thanks(0)
|
Heisann, dette blir bra !!!
Kjenner igjen teknikken med papir og våte gipsark på rull, brukte det samme på mine moduler på SmallGarden Station.
Blir spennende å følge med videre - lykke til !
|
|
Hilsen fra
LokoJon - Besøk oss på Facebook: Jonsdalen & Omegn - Lag din sporplan med Anyrail.com - Enkelt og bra ! |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |