Bilvogner |
Post Reply |
Author | ||
jevistad
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Online Points: 1286 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 13 juni 2007 at 19:50 |
|
Siden dette er et hett tema for tiden, så tenkte jeg at jeg kunne legge bilder av de jeg har fotografert i Stavanger over noen år og legge de i en egen tråd.
Først bildene som jeg la ut i tråden "på byggebordet del2"
Laeks
Laadkks
Så bilder som ikke er vist før:
Laadkks - merking
Laaeks
Ukjent litra
Hccrrs
Hccrrs
Og endelig den vi alle venter på, Hccrrs grønn Edited by jevistad - 13 juni 2007 at 19:51 |
||
jevistad
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Online Points: 1286 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
En liten oppfølger: 12 bilvogner i 5801 krysser på Klepp i dag. En dobbel "Italiener" ble behørig fotografert, bilder blir avsendt SveinR
|
||
Yngve
Veteran Joined: 21 oktober 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 305 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Flotte bilder! Må si at et lengre biltog i H0 skala er en av mine største MJ-drømmer...
|
||
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86
Yngve Forumet Smalspor avd. Bergen |
||
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Og når kommer den modellen i salg Svein???
eirik
|
||
Når går toget fra Skråvika?
|
||
Dag Cato
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 874 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Først vil vi vel ha noen tømmervogner?
|
||
MVH
DC Steinsnes? Hvilken Steinsnes? |
||
jevistad
Post Options
Thanks(0)
|
|
Det er nok kun snakk om muligheten til å lage dekaler slik at ved en omlakkering så vil denne ligne litt på denne Edited by jevistad - 21 juni 2007 at 21:20 |
||
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Det er riktig DC Bilvogner kan vi ta til høsten... Nå er det bare å sette seg ned i solveggen med loddebolt, lps"er og ein kald ein
|
||
Hilsen Andreas.
|
||
Dag Cato
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 874 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jeg sitter klar i solveggen med loddebolten. Den kalde må jeg vente med til lørdag.
I morgen kjører jeg bilvogner til Bergen (Jeg hopper av på Voss). |
||
MVH
||
morten.h
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1363 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
||
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.) Morten Hagen |
||
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
God tur DC
Edited by Andreas - 21 juni 2007 at 22:24 |
||
Hilsen Andreas.
|
||
morten.h
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1363 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Bilder tatt i Drammen i dag av biltog......som ble trukket av Skd 226.. |
||
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.) Morten Hagen |
||
mester
Veteran Joined: 12 januar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 171 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Her Nordwaggon bilvogner i Biltog 8203 i ettermiddag i Romsdalen
den 14.juli 07
mvh
leif j olestad
|
||
traiNman
Veteran Joined: 07 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hvordan lage en italiener av en spanjol?
Jon Einar og SveiR har svaret (lenger oppe i tråden)
Hilsen Petter
|
||
Snikkaren
Medlem i MJF Joined: 11 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 716 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
||
Dag Cato
Post Options
Thanks(0)
|
|
Dessverre, men set er ikke det samme som at den ikke har vært. Eller kunne blitt innleid.
|
||
MVH
||
Dag Cato
Post Options
Thanks(0)
|
|
Edit: Rettet skrivefeil |
||
MVH
||
Snikkaren
Medlem i MJF Joined: 11 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 716 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jaja, vi får legge de på operasjonsbordet til Morten og Svein da... |
||
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
||
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
bilvognene som roco skulle lage har kommet i butikken.(motortransport)
Edited by Wickerman - 13 oktober 2008 at 13:30 |
||
A matter of life and death
|
||
Per-Inge-2613
Veteran Joined: 14 desember 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 153 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Er det noen som har fått tak i roco sine norske bilvogner.. Bilder? :)
|
||
MvH
Thomas Olsen |
||
Snikkaren
Post Options
Thanks(0)
|
|
Her er 2 med litt italiensk kvess....
|
||
Ove
||
jevistad
Post Options
Thanks(0)
|
|
Lite med "kvess" på mine vogner, men det var med en gang klart at de måtte "avplastifiseres".
Ser at de faktisk kunne fått enda tykkere lag med møkk, men vi får nå se...
Før behandling
Etter behandling.
Vognene fikk først en runde med 1:9 uttynnet Tamiya "Nato Black" og deretter en runde med "Red Brown" og til slutt "Flat Brown" på detaljer.
Ikke helt din oppskrift morten h., men jeg tror dine vogner var mørkere i utgangspunktet? Edited by jevistad - 26 oktober 2008 at 17:47 |
||
Snikkaren
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jeg vil nå si at avplastifiseringa blei bra.
Leste en artikkel av MRM om smussing. Det ble nevnt at man kan smusse det rullende materiellet mer etter hvor lang fartstid de får med tida...
Når ble egentlig disse bilvognene tatt i bruk Norge?
ve
|
||
Ove
||
jevistad
Post Options
Thanks(0)
|
|
Tja, si det?
Jeg tror vogntypen ble tatt i bruk for relativt lenge siden nede i Europa
Her er et bilde fra fotosamlingen til NJK som er tatt i Trier 1972,
men når Motortransport AS tok den i bruk her til lands vet jeg ikke.
Denne typen ble tatt i bruk her til lands i 1986 tyder det på.
Edited by jevistad - 26 oktober 2008 at 20:13 |
||
Dag Cato
Post Options
Thanks(0)
|
|
Den siste typen finnes det bare to stykker av:
436 6 005 og 436 6 006 Sånn bare for kuriositetens navn |
||
MVH
||
MY1201
FREMO-forummedlem Joined: 08 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 811 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Edited by MY1201 - 09 januar 2024 at 00:07 |
||
Magne H.L.
Norsk, dansk og det som er artig. |
||
Tog
Medlem i MJF Joined: 11 mars 2013 Status: Offline Points: 278 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Nye var de jo skarpere/lysere grønne, men det tok ikke lang tid i støvføyken/vær og vind før de ble mye mørkere. Dr. Jevistad har vel derfor riktig konklusjon: De må avplastifiseres (les grundig smusses) før i allefall jeg setter dem inn i en gt-stamme i vitrinene.
|
||
Kleindorf
Medlem i MJF Joined: 20 desember 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 125 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
De Laaeks-vognene som Märklin annonserer, har de gått i Norge, eller er det bare utenlandske modeller som har fått norsk litra og "Motortransport AS" på seg?
|
||
Your mind is like a parachute - it doesn"t work before it is open : Frank Zappa (norsk HO, Fremo, US O skala)
|
||
jonas_sth
Viderekommen Joined: 27 desember 2010 Location: Sverige Status: Offline Points: 93 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Först och främst är vagnen för hög och kommer ur HOBBY serien.
|
||
bjornp
Medlem i MJF Joined: 30 desember 2015 Location: Norge Status: Offline Points: 33 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Denne modellen fra Märklin har blitt behørig diskutert på MJ- og jernbaneforumene på fjasboken.
Der ble det dokumentert at det fantes i alt 10 vogner av denne typen i Norge, to tilhørte Møller, fire tilhørte Motortransport og fire tilhørte en annen distributør. Motortransport sine vogner var grønne, de andre var rødbrune. Det ble også linket til et bilde av en av Motortransport sine vogner. Så - ja - vognen har et reelt forbilde. |
||
jonas_sth
Viderekommen Joined: 27 desember 2010 Location: Sverige Status: Offline Points: 93 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Men för hög om man jämför med buffertar... HOBBY
Edited by jonas_sth - 27 januar 2024 at 17:38 |
||
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |