Hamre billetbod |
Post Reply |
Author | |
øystein lb
Veteran Joined: 02 august 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 378 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 15 februar 2013 at 21:57 |
Hamre billetbod jobbes det med for tiden. Bilde: Tegning: Innerkasse i finer er laget. Men sitter og lurer på om man bør ta seg tiden til og lage innredning. Det er flere vinduer, og siden dette er i 0 skala(1:45) så er det mulig å se inn. Nå jobbes det med panel. Jeg vil gjerne bruke stripwood fra Kappler i USA Men må på ett eller annet hvis få den til en effekt av faset panel på utsiden. I dag har jeg prøvd med og bruke en avklipt knappenål som rissepinne. Jeg legger linjalen langs av skjøten. Så drar jeg nålen langs linjalen. Dette lager en grop, som kan passe. Resultatet kan beskues her: Nålen: Den er bare filt av spissen sånn at den er butt. Jeg trur det kan duge. Hva tror folket? Hilsen Øystein L.B Email:oysteinlb(Krøllalfa)gmail.com
|
|
Overkonduktøren
Veteran Joined: 24 desember 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 168 |
Post Options
Thanks(0)
|
Suverent! Tegningen kan jo brukes på andre skalaer også.
|
|
_marius
Veteran Joined: 20 oktober 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 265 |
Post Options
Thanks(0)
|
Flott! jeg klikker innom hver dag for å se etter byggelogger og her er det et spennende prosjekt. Jeg foretrekker også å bygge i tre framfor plast. Jeg har bygget mye i balsa tidligere og kan ikke komme på noen bedre teknikk. Alternativer kan være å bruke sandpapir på hver enkelt planke for å lage en profil, men det kan fort bli ujevnt. En annen måte er å bruke en "balsa stripper". F.eks denne. Denne kan du bruke til å lage planker ut av et stort flak (video). Det kan være økonomisk og så får du nøyaktig bredde som du ønsker. Knivbladet kan også skråstilles slik at du kan lage profiler på plankene. Et billig og praktisk verktøy som også enkelt kan lages selv.
Marius
|
|
Marius
|
|
øystein lb
Post Options
Thanks(0)
|
De siste dagers arbeid Nå er dør, og 3 vegger ferdig kledd med panel. Ting tar tid. Neste fartsdump i prosjektet er, Taket Jeg har egentlig ikke anelse om hva slags tak det var på denne lille boden. Noen som har en ide hva slags tak det kunne vært? Var det takpapp rundt den tiden? 1895-1920 ca. Må grav litt mer.... Noen knips: Det mest essensielt verktøyet og noen deler. Linjal, skyvlær, pinsett, maskinistvinkel, skalpell og barberblad
Edited by øystein lb - 20 februar 2013 at 23:24 |
|
øystein lb
Post Options
Thanks(0)
|
Boden er nå kledd med panel, malt og montert til en boks. Jeg har også begynt på listverk. Alt er gjort med Kappler Stripwood.
Malingen er gjort noe av treverkets fuzzy. Har prøvd med litt forsiktig sandpapir. Dette vises ikke på bildene. #65532; Dette er status. Jeg driver på med pirkearbeidet vinduer og dører. Døren er laget av en bit plywood og noen biter listverk. Arbeidsbenken. Dette bilde er egentlig for og prøve ut en liten dings jeg har anskaffet. Med macro objektivet jeg har det modellbyggerkameraet jeg trenger. Hilsen Øystein L.B Email:oysteinlb(Krøllalfa)gmail.com
|
|
HelgeBe
Veteran Joined: 24 mai 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 131 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei,
Er det mulig å få se et bilde av det ferdige diorama? Helge B.
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |