Amerikansk lok. |
Post Reply |
Author | |
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 28 mai 2009 at 08:50 |
Hei,
Selv har jeg ingen peiling på amerikanske lok, men hadde håpet at det var noen som hadde litt mer peiling på det en meg her.
Jeg er på jakt etter et lokomotiv med akselavstand på 3000mm i 1:1 og 34,5mm i 1:87 i en boggie. Boggiesenteravstanden er ikke så viktig her.
Finnes det noe amerikansklokomtiv som har dette? Ja og den må jo finnes i modell også.
På forhånd takk
|
|
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
|
jevistad
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det nærmeste jeg kommer er 32,2mm på en Intermountain F7 som jeg har.
En rekke data her, men skal man tro databladene så har nesten alle amerikanske lok med 2-akslede boggier en akselavstand i boggien på 9"
|
|
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
Takker for det Jon Einar, men er 34,5mm jegt MÅ ha .
Det finnes jo masse rare amerikanske lok, noen må vel ha 34,5mm ?? Håper det
|
|
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
|
Ørjan
Fremo og MjF medlem Joined: 06 november 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 818 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ka e det nå du skal bygge Svein??
|
|
Mvh
Ørjan Utne Kor går toget idag?? |
|
Jonas
Veteran Joined: 16 november 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 416 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hvis et lok har T.E en akselavstand på 32,2 kan den jo bare sånn plutselig uten noen som helst mening til Svein sine goder ha 34,5? |
|
H0 - Tysk-Svensk-Norsk
|
|
Kait
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 202 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dette minner meg om noe jeg skulle gjort...
Har sjekket diverse F7, GP7, NW2, SW7, GP20, GP30, GP40 og ingen er i nærheten. Det beste er en Alco RS-3 med 3,30 cm.
Kai
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |