Endestykker |
Post Reply |
Author | |
espyink
Veteran Joined: 08 januar 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 103 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 11 august 2005 at 18:41 |
Hei, vet noen hvor en kan få billige endestykker? og hvilket matriale/tretype bruker en på sidene og endestykkene? |
|
Mvh Espen N.N.
|
|
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei! Jeg har endestykker til B88-profilen. De er ikke spesielt billige, men jeg selger dem kun til selvkost som er Nok 200,- per profil, eller Nok 400,- for ett par. De er laget av 12mm møbelfineér. Dersom det er interessant kan du sende meg et PM. |
|
Med vennlig hilsen
RGER “Det finnes ett forbilde for alt” |
|
espyink
Post Options
Thanks(0)
|
Er det b88-profilen man bruker i dag? Har tenkt å prøve å lage en modul, se hvordan det er =D Finnes det steder der du kan få kjøpt "malêr" til endestykkenne av papp eller noe lingende så det er bare å tegne av? |
|
Mvh Espen N.N.
|
|
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei! Målsatte skisser til de forskjellige endestykkene kan du laste ned fra hjemmesiden til FREMO (www.fremo.org). Disse må deretter overføres til det materialet du skal lage endeprofilene av, og dette er ett ganske tidkrevende arbeid så jeg fikk laget noen endeprofiler istedet. |
|
Med vennlig hilsen
RGER “Det finnes ett forbilde for alt” |
|
espyink
Post Options
Thanks(0)
|
ok, da må jeg bare få tak i 400,- da =D
*blakk* |
|
Mvh Espen N.N.
|
|
Mr Bridger
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg har både endestykker og komplette modulbyggesett til en rimelig penge. Se flg. link : http://www.mjf.no/forum%5Fmjf/forum_posts.asp?TID=658&KW =modulbyggesett
|
|
halvors
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 787 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det er faktisk ikke så vanskelig. Jeg har sagd ut flere dusin slike endestykker selv, og det eneste som kreves er en smule nøyaktighet. Få tak i et stykke kartong, 1-2 mm tykk. Tegn opp profilen etter målene på tegningen fra FREMO-sidene ovenfor (det ligger også en link på www.FREMO-Norge.org). Lag små hull i pappen der hvor det skal bores hull i endestykket, slik at du kan markere med blyant gjennom pappen. Kutt ut malen med en tapetkniv. Det er nå enkelt å tegne den over på 12-15 mm finer, og skjære ut med en elektrisk stikksag. Malen kan brukes mange ganger. Husk å ta hensyn til tykkelsen av sideplatene der hvor de skal ligge "utenpå" endestykket. Montering av kassa med endestykker, sideplater og sporunderlag krever uansett nøyaktighet, et flatt og rett arbeidsunderlag, og nødvendig verktøy. Nøyaktige vinkler i alle retninger er viktig! Hilsen Halvor |
|
espyink
Post Options
Thanks(0)
|
Ok, skal tenke litt på det
|
|
Mvh Espen N.N.
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |