Svein og Stian bygger modul! |
Post Reply |
Author | |
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 19 november 2010 at 22:37 |
Da har man fått den berømte ræven i gir, og endelig begynt å planlegge byggingen av FREMOdul(er) i Bergen!
Byggesettet til den første modulen er vel forsåvist nettopp ankommet Bergen. Så byggingen Begynner vel kansje til onsdag. Vi har også en liten ide om å pusse opp Flikkeid, men dette er prioritert under streknings modulen, og på den kommer en av disse: huggeri eller Jargrens brændsel der. Så får vi se da, om den blir ferdig til Nærbø! Oppdateringer kommer når det skjer noe med modulen, og man husker kamera |
|
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
|
terje-o
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 260 |
Post Options
Thanks(0)
|
Gratulerer !
Håper vi får se dere på Nærbø, både med den nye modulen og Flikkeid. Med Helsing for MJBV Sandnes Terje O |
|
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
Her er 2 bilde fra Onsdag.
Svein sjekker delene, mens jeg tar et bilde og tok en slurk med cola.... Da er modulen Ferdig! (på bildet mangler det litt enda) Så nå begynner den gøye delen! spor, kabling og landskap! planen er nå å kansje ha 2 industrier der, Huggeri og et spor for tømmerlasting/lossing fra platform og muligheter for Gvogner/lukkede å komme med litt diverse. som ikke passer inn andre steder. Og vi tar ikke å gjør noe med flikkeid, så vi tar bare med denne modulen om vi deltar på Nærbø! Innspill motas med åpne armer! |
|
Mvh stian |
|
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hvor lang er egentlig modulkassa? Den ser ut til å være noe over 120 cm. Kanskje 150 cm?
Om du regner 10cm. rett spor i ene enden, 30 cm. sporveksel og 20cm kurve på å rette opp sidesporet så sitter du igjen med max 80cm. til et sidespor.. Da tror jeg jeg ville satset på EN industri fremfor to... Man har alltid en tendens til å ville klemme inn for mye på liten plass, og så ender man opp med industrier som er så små at de i praksis ikke kunne produsert nok til å forsvare jernbanetransport... Derfor er det bedre med en litt større enn to små industrier.
Og så må du få svein til å ta et bilde av deg mens du bygger og slik at det ikke ser ut som "svein bygger modul, stian ser på og drikker cola"
Eirik
|
|
Når går toget fra Skråvika?
|
|
b e pedersen
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1081 |
Post Options
Thanks(0)
|
Kan det være en idé å få understøttet sportraséen på et sted eller to ... ?
|
|
Bjørn Egil
|
|
Stian
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg mener at modulen er 120cm.
Og bildet ble tatt rett før vi monterte støtten under sporet |
|
Mvh stian |
|
Stian
Post Options
Thanks(0)
|
Det har skjedd litt i det siste. forrige helg så
tok jeg og Svein en tur ned til Dokken og påbegynte nattskiftet, som
var ferdig litt før midnatt.
Her er bilder som viser at det skjer noe med modulen her flyter det over med skinner og sporvekslere, men man kan nå se hvordan det skal se ut, utenom spor geometrien. Hmm..... Hvor skal vekselen ligge for å få mest ut av plassen da, mon tro? |
|
Mvh stian |
|
Stian
Post Options
Thanks(0)
|
Neida! vi ligger ikke på latsiden vi! det har
blitt jobbet hele tiden med modulen. men det å ta med seg kamera har
vert et lite problem i det siste. men jeg tok noen bilder på Onsdagen
som var, så det har skjedd litt!
Sånn ser den ut per nå. mangler bare å feste kablene under. |
|
Mvh stian |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |