2 x BM 73 |
Post Reply |
Author | |
hev
Medlem i MJF Joined: 07 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 60 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 23 september 2011 at 18:11 |
På f. eks. Bergensbanen, går det ofte 2 BM 73 sett sammenkoblet.
NMJ utgaven av disse settene har kommet i flere utgaver, så det er nå mulig å kjøre 2 sett sammen. Lurte på om noen har tips om hvordan vi kan koble 2 sett sammen?l
|
|
Hans Egil
Norsk damp og diesel |
|
pkonc
Veteran Joined: 23 juni 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 208 |
Post Options
Thanks(0)
|
Går det ikke an og bruke de medfølgende koblingene a ?
|
|
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
jeg vet at på FREMO treffet på nærbø ble det brukt 2 sett som gikk sammenkoblet med de medfølgende koblingene. Hvordan vet jeg ikke.
|
|
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
|
eibro
Fremo og MjF medlem Joined: 04 september 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 264 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det var jeg som prøvde med dobbelt sett BM 73 på Nærbø-treffet. Jeg selv synes det ikke gikk noe bra, men det kan hende problemet var i at det var to forksjellige dekodere.
Koblingen mellom de 2 settene var veldig vanskelig å få helt sammen, men det gikk til slutt. Bruk en pinsett å press dem sammen med på siden, når de skal kobles. Hvis man hadde to sett med lik dekoder, er det sikkert ikke noe problem. Håper du får det til. |
|
Eirik
|
|
hev
Medlem i MJF Joined: 07 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 60 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ok, da får jeg prøve litt mer. På mine sett, har koblingene forskjellig høyde (merkelig nok).
Har montert samme dekoder i begge settene, så de går likt i hastighet.
Takker så meget for tipsene!!!
|
|
Hans Egil
Norsk damp og diesel |
|
GETEL57
Veteran Joined: 29 juli 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 275 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det ligger litt ute på nettet om å kjøre "consists". Her er en som viser ulike måter å sette opp dekodere og kontroll på. Sikkert mange andre også om du søker litt.
|
|
Terje
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |