Di3.629 ved Langhus |
Post Reply |
Author | |
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 05 mai 2008 at 22:33 |
Idag kl. litt-over-halv-syv passerte denne fete damen Langhus stasjon:
Bildet er tatt med Nikon D40 og 18-55mm f4-5,6 på lukker 1/320s., blender f9, ISO 200, brennvidde 35mm. Bildet er tatt i RAW og behandlet i Photoshop Common Raw. Jeg er riktig fornøyd med både motiv og utsnitt, det tekniske mener jeg er på plass men jeg er som vanlig mottagelig for konstruktiv kritikk Edit: Versjon med tettere utsnitt: Edited by carlf - 05 mai 2008 at 22:36 |
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
traiNman
Veteran Joined: 07 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
|
Fint bilde!
Men min umiddelbare reaksjon er at det blir litt kjedelig når du plasserer hovedmotivet (loket) midt i bildet. Prøv en annen beskjæring og se om ikke det frisker opp bildet litt.
Petter
|
|
ROBEL
MjF-styremedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 277 |
Post Options
Thanks(0)
|
Fint bilde ..om du beskjærer litt foran toget og litt over så blir det liksom litt mer fart i bildet...og lokomotivet blir enda mer tett på og massivt
Uansett blir bildet ditt desktopbakgrunn for en stund her hos meg
|
|
Det som ikke kan repareres, kan i allefall plukkes i stykker.
|
|
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bedre?
Edited by carlf - 07 mai 2008 at 20:57 |
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
traiNman
Veteran Joined: 07 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
|
Absolutt! Er du ikke enig selv?
Et tips: prøv å lese litt om "det gyldne snitt".
Her er et eksempel: http://www.fotopia.no/fullnews.asp?newsid=1407
Petter
|
|
carlf
Post Options
Thanks(0)
|
Mange takk for riktig konstruktiv kritikk! Jeg er helt enig i at det ble mer effektfullt med et tettere utsnitt!
|
|
Hilsen Carl-Frederic
|
ROBEL
MjF-styremedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 277 |
Post Options
Thanks(0)
|
Absolutt bedre ja...får liksom toget så tett på at en nesten kan "ta" på det
..Men prøv å beskjær bildet rett før/etter den første frie rekkverksstoplen foran toget, og se hvilken følelse det gir deg med tanke på fart og retning på toget. Vær litt rå og prioriter toget foran de andre detaljene i bildet, og se hvilke effekter du får ut av det....masse perspektivlærdom i litt brutal beskjæring på desktoppen -orginalen har du jo uansett
|
|
Det som ikke kan repareres, kan i allefall plukkes i stykker.
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |