Hvordan lodde dekoder til skd 206? |
Post Reply |
Author | |
_marius
Veteran Joined: 20 oktober 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 265 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 20 mars 2013 at 14:49 |
Det er på tide å teste ut skaladesign sin skd 206 på anlegget, men dekodere må på plass. Loddeferdighetene mine ligger på nivået med at - når jeg skal lodde strømledning på skinnen smelter alltid de nærmeste svillene uten at ledningen sitter fast - så dekoderen burde kanskje noen "voksne" installere. Men hvis jeg skal prøve selv, er det noen som kan fortelle hvor ledningene skal?
Dekoderen er en Zimo mx621. Jeg har sett bruksanvisningen, men føler at alt ikke stemmer. Trenger jeg en dings til? |
|
Marius
|
|
LittleW
Fremo og MjF medlem Joined: 07 november 2009 Location: Norge Status: Offline Points: 24 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg kjøpte det siste byggesettet fra Togbutikken og lurer på det samme.
|
|
Raymond Willy
#FREMO #Sporbygger #Lyssignaler |
|
Kjell H.
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Post Options
Thanks(0)
|
Motoren må splittes fra strømopptaket der den er loddet.
Rød og svart ledning skal loddes til strømoptaket og orange og grå lednong fast i motoren.
Har du ikke lys, så kan de andre ledningene klippes/fjernes. - Pass da på at det ikke blir innbyrdes kontakt mellom ledningene eller chassis.
Det kan være lurt å snu motoren 180 grader. Da blir ikke loddepunktene for strømopptak og motor tett sammen.
|
|
_marius
Veteran Joined: 20 oktober 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 265 |
Post Options
Thanks(0)
|
Takk! Har du mulighet til å legge ut et bilde?
|
|
Marius
|
|
Kjell H.
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det er for mye arbeid å demontere for å legge ut bilde!
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |