Special effects - stjernehimmel |
Post Reply |
Author | |
Latifrons
Medlem i MJF Joined: 01 juni 2006 Status: Offline Points: 3 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 12 november 2006 at 21:25 |
Etter å ha kjøpt hus med kjeller kan jeg endelig bygge modelljernbanen jeg alltid har ønsket meg. Og prikken over i-en blir en fiberoptisk stjernehimmel! Sjekk http://www.fiberoptisk.no/index.php?option=com_content&t ask=blogcategory&id=4&Itemid=6 |
|
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hehe, jeg har noe tilsvarende:
Jeg stakk mange hull i bakkeplaten og tredde fiberoptiske kabler gjennom hver av dem og koblet alle kablene til en lysdiode under bakken. Det hele ble en stjernehimmel under observatoriet (stjerne - observatorium... get it?). Dårlige bilder foresten, skal se om jeg finner noen bedre... Edited by carlf - 13 november 2006 at 15:36 |
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
crasyhh
Veteran Joined: 24 januar 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 101 |
Post Options
Thanks(0)
|
Noen som vet hvor en får tak i 0,5mm fiberoptikk?
|
|
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg kjøpte mine hos NMJ i Romerike Hobbysenter ved Sagdalen st., de er ca. 0,5 mm...
|
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
midnight
Administratorgruppen Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1145 |
Post Options
Thanks(0)
|
Venter i spenning på en oppdatering når du har montert dette og ser hvordan det faktisk blir seende ut i togrommet. |
|
Morten W
H0 USA - Conrail, CSX & NS i Appalachia 1990+ O USA - Lehigh Valley ca 1975 Inspirasjon: Chubb, McClelland, T Koester, www.ldsig.org & www.opsig.org Besøk www.onorway.com |
|
Jon S.
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 24 |
Post Options
Thanks(0)
|
Men over nyttår pleier det iallfall å være en del ganske rimelige saker med fiberoptikk i butikkene. Bare et tips! Mvh. Jon S. |
|
traiNman
Veteran Joined: 07 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ser at Clas Ohlsson selger lyskjede med 40 hvite lysdioder samt trafo til 149,- kr. Kanskje noe som kan brukes på anlegget?. Petter |
|
einjen
Veteran Joined: 17 september 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 1335 |
Post Options
Thanks(0)
|
10 kroner på ikea! drives av fire stk AA-batterier
Flotte saker. Kan også spises. |
|
--
Einar Næss Jensen Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk http://einarblog.homemade.no/einarblog |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |