tyskervognene G33 og L33 |
Post Reply |
Author | |
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 14 januar 2013 at 14:32 |
Sitter her med noen modeller som skulle hatt dekaler, noen som har info om disse vognene? den til venstre er en vogn som hadde dekaler med når den ble kjøpt hos hobbytrain.http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/530803_10151362473214704_38973337_n.jpg Den har bremsehus, trenger så mye info om de som mulig!
Edited by Stian - 14 januar 2013 at 14:32 |
|
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
|
Håkon
Viderekommen Joined: 05 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 9 |
Post Options
Thanks(0)
|
Den til venstre ser ut til å være av tysk type Kassel. Den hadde høyt buet tak. Jeg har brukt nummerene
G 33660 og 33672. Den siste hadde bremserplattform så det kan du bruke.
Den i midten kan være en Bremen, men der har jeg bare med bremserplattform nummeret 33813.
Den åpne vogna de til høyre ser ut til å være tysk type Klagenfurt. Jeg vet ikke i farten om norske nummer til den. Det kan også være Kønigsberg.
Jeg har fornorsket mange slike tidligere tyske, men det er noen år siden. Jeg kan se om jeg har noen som likner de du har. Om du har tilgang til gamle PS, så har det vært artikler der. Er det Roco-vogner ?
|
|
Morten Jacobsen
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Bergen, Norge Status: Offline Points: 1113 |
Post Options
Thanks(0)
|
Skaarerbanens Steinar har forsket mye på dette og mange i FREMO har etterhvert bygd om diverse tyske krigsetterlatte vogner til norske. Mye av informasjonen er basert på en artikkelserie i På Sporet for flere år siden.
|
|
Morten Jacobsen (MJ)
H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO |
|
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det var vel og en artikkel for ikke så langt tilbake i ps eller mj bladet om de vognene der? jeg finner ikke samlingen med blader etter flytting, så kan ikke lete...
|
|
Mvh stian |
|
Bjørn R Larsen
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 864 |
Post Options
Thanks(1)
|
Husker du denne tråden, Stian? Kanskje noen av spørsmålene dine er besvart der? |
|
Morten Jacobsen
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Bergen, Norge Status: Offline Points: 1113 |
Post Options
Thanks(0)
|
Her en tråd om L vogner, Stian:
http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=6565&KW=Morten+Jacobsen&PID=17045715&title=l4-etter-sntun-metoden#17045715 |
|
Morten Jacobsen (MJ)
H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO |
|
Stian
Post Options
Thanks(0)
|
Takk for linkene!
|
|
Mvh stian |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |