Får Big Ben i morgen i HO |
Post Reply |
Author | |
HJM.models
Veteran Joined: 16 august 2015 Status: Offline Points: 576 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 04 mars 2016 at 16:28 |
Jeg får Big Ben i HO fra Shapeways antagelig i morgen. Jeg ville kjøpe den selv bare for å kunne garantere for kvaliteten og god print før jeg legger den ut for salg til 198kr på finn.no. Jeg legger ut bilde av den når jeg får den i morgen så kan dere se selv. Den er omkring 11cm høy noe som tilsvarer ekte 1:87
Edited by HJM.models - 04 mars 2016 at 16:30 |
|
HJM.models
|
|
Bjørn R Larsen
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 864 |
Post Options
Thanks(0)
|
Eller ca. 1:870...
|
|
HJM.models
Post Options
Thanks(0)
|
Nei, jeg sjekket på wikipedia og Beg Ben er drøye 10 meter høy i virkligheten. Så det er HO.
Ca 1000cm (10 meter) delt på 87 er ikke mer enn drøye 11cm. Jeg så på vikipedia ekte mål og tok det eksakte målet fra vikeligheten i cm og delte på 87. Da fikk jeg drøye 11cm.
Edited by HJM.models - 04 mars 2016 at 17:24 |
|
HJM.models
|
|
MY1201
FREMO-forummedlem Joined: 08 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 811 |
Post Options
Thanks(0)
|
Store norske leksikon har de riktige mål https://snl.no/Big_Ben
|
|
Magne H.L.
Norsk, dansk og det som er artig. |
|
HJM.models
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg har skjekket en gang til. Den er 96,3 meter høy dvs. ca 1:870, ja. Men hva slags mål har jeg fått da? I HO skal den være 1106mm høy - ikke 115mm. Sorry. Jeg får legge meg flat
|
|
HJM.models
|
|
HJM.models
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg skal printe den til meg selv identisk med identiske HO mål 1106mm høy med egen printer. Må lage den i moduler og lime sammen. Det kan bli et artig prosjekt.
|
|
HJM.models
|
|
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
Før dere diskuterer mer om korrekt høyde bør dere kanskje bestemme dere for om det er klokken Big Ben eller tårnet den står i dere diskuterer høyden på ??
|
|
Når går toget fra Skråvika?
|
|
HJM.models
Post Options
Thanks(0)
|
Hele stasen fra bunn til topp på bygningen
|
|
HJM.models
|
|
cfsalicath
FREMO-forummedlem Joined: 13 mai 2015 Location: Norge Status: Offline Points: 175 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det eika henviser til er den vanlige misforståelsen om hva Big Ben er. Big Ben er kallenavnet til den største klokken (=bjella) i klokkespillet installert i Elisabeth Tower i Palace of Westminster som huser det britiske House of Parliament. Bildet under viser den faktiske "Big Ben". De aller fleste bruker derimot kallenavnet om tårnet selv, noe som medfører at noen morer seg med å spørre om de mener klokken eller tårnet (hint: "alle" mener tårnet). Les mer her: https://en.wikipedia.org/wiki/Big_Ben Sjekket for morro skyld om Big Ben (klokken) tilfeldigvis var ti meter høy, og at det kunne ha medført feilen din lengre opp i tråden, men den er knappe tre meter. Så det var nok snakk om en god gammeldags kommafeil |
|
Med vennlig hilsen
CF Salicath |
|
ESI
Viderekommen Joined: 04 januar 2013 Status: Offline Points: 84 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hmm.. Hadde vært en passende vekkerklokke for tenåringen i huset det der.
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |