Tråd som faktisk er om endestykker:-) |
Post Reply |
Author | |
terje-o
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 260 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 21 januar 2014 at 09:26 |
Hei igjen alle sammen,
og Godt Nyttår. Basert på diverse eposter i det siste, og aktivitet her på forumet angående samme emne, snakka jeg med Tore i Togbutikken i helga. Som endel av dere sikkert husker, drev jeg litt med endestykker inntil Tore fikk igang import fra Tyskland. Totalt er det levert ca 400 endestykker, i hovedsak basert på vannskjæring, men i de siste årene også sporadisk småskalaproduksjon basert på kopifresing ved Modelljernbaneverkets Hovedkontor. Jeg drev med dette på "lite forretningsmessige" vilkår, hovedpoenget var å framskaffe tilgjengelighet for de som var interessert i Norge, og hjelpe å få miljøet opp over et vist minimums aktivitetsnivå. Vi ser nå på muligheten for å få i gang produksjon igjen. Om vi kommer i mål med det, vil det være basert på at vi får vannskåret de mest relevante typene, og disse vil da være i salg hos Tore. Det som det tilsynelatede har vært interesse for så langt er: H0 B 96 som enkeltspor Samme type som dobbeltspor Dansk privatbane standard US H0 N3 i forskjellige varianter Det hadde vært kjekt å få litt innspill på hva det er interesse for her på forumet. MVH for MJBV HK Terje O Edited by terje-o - 21 januar 2014 at 09:27 |
|
trulss
Fremo og MjF medlem Joined: 07 juli 2005 Location: Norge Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bra tiltak! Er ikke 02-versjonen mer riktig å satse på enn 96?
|
|
Truls Slevigen
|
|
Per Einar Orebe
FREMO-forummedlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 333 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hva er forskjellen mellom -02 og -96 modellen? (Har ikke slått opp å sjekka) Flott tiltak!
|
|
Svein_H
Fremo og MjF medlem Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2110 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det er vel kun skråningen på banelegemet som har litt slakere helling
på 02, slik at den blir bredere nederst, utover det tror jeg de er
identiske ut fra det jeg kan se når jeg sammenligner de.
|
|
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside |
|
Traveller
Veteran Joined: 07 februar 2012 Location: Norge Status: Offline Points: 148 |
Post Options
Thanks(0)
|
På 02-profilet er fyllingen slakket (stigning 1:1,5?) for å bli mer riktig i forhold til jordfylling. På mange norske moduler vil imidlertid fyllingen være av bruddstein og da er faktisk 96-profilet (med stigning ca 1:1) mer forbilderiktig - mener nå jeg.
Mvh P. |
|
Mr Bridger
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Post Options
Thanks(0)
|
Alt som er solgt av modulbyggesett og endeprofiler av tysk produksjon her til lands, har iallefall så langt vært B96.
|
|
Morten Jacobsen
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Bergen, Norge Status: Offline Points: 1113 |
Post Options
Thanks(0)
|
Et godt tiltak som vil bli støttet med kjøp.
|
|
Morten Jacobsen (MJ)
H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO |
|
dibe
Medlem i MJF Joined: 11 november 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 16 |
Post Options
Thanks(0)
|
Meget godt tiltak
|
|
HO,DCC, Zimo
|
|
MY1201
FREMO-forummedlem Joined: 08 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 811 |
Post Options
Thanks(0)
|
Norske smalspormoduler er det og interesse for.
|
|
Magne H.L.
Norsk, dansk og det som er artig. |
|
KjellAn
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1011 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dersom noen er interessert i norske smalspormoduler med H0e-spor så er det et ganske aktivt miljø knyttet til Norsk MJ Forum - Frimo H0e. Frimo-gjengen har deltatt med moduler på flere messer de siste årene - bl.a. Horten 2012 og Bergen 2013. Ønskes mer informasjon om Frimo og tilgang til delforumet på Norsk MJ Forum, ta kontakt med Øystein Wiik. Ellers er det flere gode tråder om bygging av H0e på det åpne delforumet Smalspor i alle skalaer på Norsk MJ Forum. (Edit: Endret url-adresse til link ...) Edited by KjellAn - 17 februar 2014 at 20:52 |
|
hilsen KjellAn
Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers |
|
Thobbe
Veteran Joined: 17 september 2012 Location: Norge Status: Offline Points: 122 |
Post Options
Thanks(0)
|
Trykka på linken. Havna på denne siden. (som jeg nå skriver et innlegg på...
|
|
KjellAn
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1011 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nå skal linken være endret slik at dere kommer til riktig nettside. (Noen ganger går det litt for raskt ... ) |
|
hilsen KjellAn
Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers |
|
MY1201
FREMO-forummedlem Joined: 08 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 811 |
Post Options
Thanks(0)
|
Frimo har jeg sett på og profilet har jeg forlatt. Jeg har bygd to smalspormoduler i H0e med norsk FREMOprofil. Det jeg ønsker er ferdige endestykker som er bedre enn det jeg selv klarer å lage.
|
|
Magne H.L.
Norsk, dansk og det som er artig. |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |