SKD 214 |
Post Reply |
Author | ||
Dan Rasmussen
FREMO-forummedlem Joined: 05 november 2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 1123 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 12 januar 2011 at 18:40 |
|
Hei
Nu med påbegyndt SKD 214 Hilsen Dan Edited by Dan Rasmussen - 12 januar 2011 at 18:41 |
||
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)
Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk |
||
Dan Rasmussen
FREMO-forummedlem Joined: 05 november 2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 1123 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hei Overdelen samlet, Undervognen passer og Loket kører bare som en drøm. Er selv tilmeldt Arendal Hvad mere kan man ønske? Billede følger. Herlig weekend Dan |
||
||
MY1201
FREMO-forummedlem Joined: 08 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 811 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Det er slemt gjort det der å minne oss andre med flatpakket messing om å få ut fingern og komme i gang . Ellers så gleder jeg meg til å se den live .
|
||
Magne H.L.
Norsk, dansk og det som er artig. |
||
Dan Rasmussen
Post Options
Thanks(0)
|
|
Undskyld Magne
Mangler nu kun montage af håndbøjler, tag og udstødning. Har vindafviserne på midterste sidevinduer, været benyttet i Norge? eller er det kun det lille bur som benyttedes på nogle af maskinerne. Dan
Edited by Dan Rasmussen - 31 januar 2011 at 17:45 |
||
||
MY1201
FREMO-forummedlem Joined: 08 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 811 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Undskyldning godtatt . Noen ganger trenger man et spark bak for å komme igang.
|
||
Magne H.L.
Norsk, dansk og det som er artig. |
||
Mini
Nykommer Joined: 04 april 2010 Status: Offline Points: 99 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Sitat Dan Rasmussen:"Har vindafviserne på midterste sidevinduer, været benyttet i Norge? eller er det kun det lille bur som benyttedes på nogle af maskinerne".
Om du kikker på Materielldatabasen på Norsk Jernbaneklubb så vil du se at 214.85, 214.87 ,214.90 ,214.91, 214.100 og 214.101 hadde utstikkende,men innebygde midt-sidevinduer. Ikke kun vindavvisere.
Det ble bygget 31 slike for NSB fra 1952 og jeg har ikke sett noen med rene vindavvisere. Det er mulig slike ble benyttet i svenske varianter fra Kockum-verkstedet og at det er derfor slike følger med i byggesettet.
|
||
Dan Rasmussen
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hei Mini
Tusind tak for dette fine inspil. mange hilsner Dan
|
||
||
Dan Rasmussen
Post Options
Thanks(0)
|
|
Nu mangler kun koblingsbøjle, finpudsning, afrensing og pålimning af smådele.
Så er det maletid. Dan
Edited by Dan Rasmussen - 20 februar 2011 at 21:02 |
||
||
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Sikkle sikkle!
Denne er utrolig flott! Gleder meg til å se den i grønn eller rød! |
||
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
||
Dan Rasmussen
Post Options
Thanks(0)
|
|
Den bliver rød :-)
Dan
|
||
||
Øyvind Ø.
Medlem i MJF Joined: 08 juli 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 156 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Meget flott arbeid Jeg har selv en Skd 215 fra ScanTrain som ligger klar i esken.
Må gjerne komme i gang snart?
Blir spennende å se modellen Din ferdig lakkert.
|
||
Mvh Øyvind
Reinspikka Norsk mæ ymse avvik.......? |
||
jevistad
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hei Dan!
Denne blir flott!
Blir den med til Arendal?
Jeg satt akkurat og så på noen historiske filmklipp hvor bla. en rød 214 skyver vogner inn på sykkelfabrikken på Ganddal, så jeg skulle nok hatt en slik jeg også
|
||
Espen
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 255 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
I en skuff i en kjeller på Ree finnes et byggesett som
sannsynligvis vil ha stor glede av å finne et nytt hjem |
||
Mvh Espen
Oversjefsnestleder Fladjæren mj klubb avd 3 etage og MJBV Hovedkontor. Marklin Digital. |
||
Ørjan
Fremo og MjF medlem Joined: 06 november 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 818 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jaha?
Tør isje gå igang me någe slikt?????
|
||
Mvh
Ørjan Utne Kor går toget idag?? |
||
Dan Rasmussen
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hei Jon Einar
Den er med på Arendal
Har igår rettet på håndbøjlerne, som jeg opdagede er lidt anderledes placeret på den norske end på svenske udgave.
Mangler således kun grunding, maling og litrerering.
Vi ses
Dan
|
||
||
Dan Rasmussen
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hei Ørjan
Har du en god loddekolbe, så er den meget enkel at bygge. Kan absolut
anbefales.
Hilsen Dan
|
||
||
Ørjan
Fremo og MjF medlem Joined: 06 november 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 818 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Har selv en som skal bygges sammen med en SKD206, 223 og 2 stk WLAB2. Tror den eldre og har en 224 som skal bygges Edited by Ørjan - 24 februar 2011 at 11:29 |
||
Mvh
||
Dan Rasmussen
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hej Ørjan Undskyld mange gange Da skulle jeg have skrevet til Espen istedet
Jeg havde ikke læst teksten ordentligt og misforstod - desværre.
Hilsen
Dan Edited by Dan Rasmussen - 24 februar 2011 at 12:08 |
||
||
Ørjan
Post Options
Thanks(0)
|
|
Det er da ingenting å unnskylde
Det er vel flere av oss som har liggende Messingbyggesett som man ikke tør å begynne på!
Er vel bare å sette seg ned å prøve? Edited by Ørjan - 24 februar 2011 at 12:50 |
||
Mvh
||
Dan Rasmussen
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hei alle
Da er vi klar til Arendal :-) Den kører pefekt Lidt for stor decoder, den må udskiftes efter Fremotræffet. Fortsat god weekend |
||
||
Mr Bridger
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Flott Dan! Denne går rett inn i "Myrenekippen" tog K753-756
|
||
Dan Rasmussen
Post Options
Thanks(0)
|
|
Bare et mere Dan
Edited by Dan Rasmussen - 19 mars 2011 at 17:36 |
||
||
Dan Rasmussen
Post Options
Thanks(0)
|
|
Tak Tore - det glæder mig. Kender du allerede nu en passende decoder adr., jeg kan give den hjemmefra ? Dan
|
||
||
Bjørn R Larsen
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 864 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Denne ser flott ut, Dan! Gleder meg til å se den "live" neste helg.
|
||
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |