"Reparerte" lenker på mjf.no |
Post Reply |
Author | |
admin
Administratorgruppen Joined: 30 oktober 2004 Status: Offline Points: 69 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 03 januar 2005 at 22:10 |
Lenkene under "MJ-tips" på www.mjf.no trengte sårt en oppdatering. De skal nå være fikset slik at de fungerer. Det er mye å ta tak i på hjemmesidene, og noe skal jeg kunne rekke. Tips mottas med takk, men ha forventninger omtrent på høyde med et papirarktykkelse til undertegnedes kunnskaper sett i relasjon til fhv webmaster. Varslingssystemet for annonsene fungerer fortsatt ikke. Probemet gjenstår å løse. (Kunne det forresten være en ide å lage et annonse-forum på medlemsidene? Der kan man sågar legge ut bilder av herlighetene.. Og mailadresser og telefonnumre skulle så vidt jeg vet være beskyttet mot webcrawlere og søkeroboter?)
Lars |
|
greffern
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 172 |
Post Options
Thanks(0)
|
Og hvor er så linkene til private sider og alle de andre linkene blitt av? Edited by greffern |
|
Små irriterende bokstaver betyr bare en ting:
MVH Jon Oskar Grefsrud [http://www.norskmjforum.no/video/data/jog-logo.jpg"> |
|
admin
Administratorgruppen Joined: 30 oktober 2004 Status: Offline Points: 69 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jaja, Jon Oskar. En ting ad gangen. Listen du refererer til var i sin tid så utdatert at lenkene for lengst var "døde". Istedet for å ta den formidable jobben det er å oppdatere den, ble den tatt ut. Det betyr ikke at en slik liste har sin berettigelse. Hvis noen vil ta jobben med å lage en ny "lenkeliste", er de hjertelig velkomne. Oppriktig hilsen Lars Edited by administrator |
|
greffern
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 172 |
Post Options
Thanks(0)
|
så bra....
|
|
Lars Gjertsen
FREMO-forummedlem Joined: 30 oktober 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 744 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg formulerte meg visst litt upresist: At listen er tatt ut, betyr ikke at vi ikke gjerne vil ha en! Men når listen vi allerede hadde i hovedsak var gal, ble den altså tatt ut. Men selvsagt er en slik oversikt over hjemmesider noe vi svært gjerne skulle hatt - men til å ta jobben behøves det noen som kan gjøre den. Jeg skulle gjerne hatt fler med "på laget" til å gjøre mjf-sidene bra igjen.
|
|
Terje Storjord
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 344 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det er vel bare å stjele Heine sin igjen
Terje S |
|
Henning L
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1112 |
Post Options
Thanks(0)
|
Er det bare du som sliter med mjf-sidene, Lars? mvh Henning L PS: Bra at du tar tak i disse tingene! Jeg har lenge sett at det er store mangler i de listene, bl.a ... Edited by Henning L |
|
Lars Gjertsen
FREMO-forummedlem Joined: 30 oktober 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 744 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ja, pr. i dag er det bare jeg som "sliter" med mjf-sidene, Henning. Som Øystein Wiik sa i en annen tråd, har de "ligget med beina i været" ganske lenge, og kunne ha godt av en extreme makeover. Jeg forsøker å gjøre noe, men det er et stykke igjen til at sidene blir bra. Kanskje det skulle inviteres til dugnad? Lars
|
|
Henning L
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1112 |
Post Options
Thanks(0)
|
Vel - sidene ER der. Det er jo noe! Da er det i allefall viktig at alle lenker fungerer, og at all nødvendig info ligger der. Vedlikehold av disse sidene er nødvendig og viktig, og det er bra at du gjør noe her! Men sidene tar vel ikke helt av... Strengt tatt er de vel, slik jeg ser det, modne for opphugging, nytt mteriell må settes inn! Da gjelder det å passe seg for å legge inn ressurser i å videreutvikle for mye. Der man burde legge inn ressurser er i planlegging av en ny struktur og nytt innhold. Utseendet kan vi ta siden. Først må vi få orden på innhold og hensikt. En dugnad kan være vegen å gå, enig. Først en idedugnad om innhold. Men før det kan det være OK om styret (gjerne ved ansvarlig representant) kommer med noe - en innstilling, en hensikterklæring, en visjon, en målformulering - noe som sier noe om hvordan foreningens styre ønsker å satse på nettet framover. Noen enkle punkter vi kan fylle ut mer om i fellesskap. Nå er det en annen sak som slår meg - dette henger jo sammen med debatten om hva vi vil med mjf. Hva mjf skal være vil for en stor del diktere mye av innholdet på nettsidene. Så dermed står vi i fare for å havne i uføret: ingen vits i å jobbe for mye med nettsidene før man vet hva man vil med foreningen i framtiden. Likevel tror jeg en idedugnad vil kunne gi endel gode og konstruktive innspill til hva foreningen skal være. Debatten om MJF som forgår på medlemssidene er i ferd med å utvikle seg som slike debatter gjerne gjør. Høytravende tema, streke følelser. Innsatspersoner som føler seg kritisert, og at deres innsats ikke verdsettes. Folk utenfor som tar i vel mye. Gamle tillitsmenn som øser mistrøstighet etter at all idealisme er avgått ved døden. Uinspirerende... Er det så lurt å diskutere "meningen med livet" framfor å prøve å finne ut av hva vi kan finne på i MJF i det daglige som gir mening? Jeg synes debatten som går blir så generell, så omfattende og så spesiell på samme tid. Spaltet. Og så sint, så sår ... Derfor: La for all del den debatten gå. Ikke noe galt i den, iofs. Men kanskje skulle vi fokusere på noen enklere tema, noen ting vi kan se enden på. Hvis fokuserer på "Hva kan vi bruke nettet til" og glemmer "hva er vitsen med MJF" i denne omgangen, kan vi kanskje komme med et meget vesentlig innlegg i den STORE debatten? Helt uten at vi prøver på dét, egentlig! Ikke noe høytravende "løse alle problemer her og nå", altså! mvh Henning L PS: Ja, jeg vet vi har snakket mye om dette før. Kanskje burde vi tråle de ulike forumene og ta utgangspunkt i alt som har blitt sagt tidligere? |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |