Svingskive / Vändskiva |
Post Reply |
Author | |
Urban Johansson
Nykommer Joined: 20 januar 2005 Location: Sverige Status: Offline Points: 13 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 01 september 2005 at 10:49 |
Hei! Till min stationsmodul (Fremo) behöver jag en vändskiva. Någon som har ett bra förslag på en vändskiva t ex Atlas, Kibri något annat märke ? Vad är bäst, handdriven eller elektrisk ? Med vennlig hilsen fra Sverige
|
|
Urban Johansson
Sverige |
|
ROBEL
MjF-styremedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 277 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Sjekk "Dreieskife" tråden under "HO-skala"...det er akkurat det samme som svingskive. PS: det heter egentlig "dreieskive" på norsk, men når det står "...skife" i headingen må man jo bare referere til det. UFF, sånne rettinger(jfr innlegget under) får konsekvenser.....Nå er det selvfølgelig blitt "dreieskive" tråden som må sjekkes ....å sånn går no dagan..... Roger Abel
Edited by ROBEL |
|
Det som ikke kan repareres, kan i allefall plukkes i stykker.
|
|
GeirC
Medlem i MJF Joined: 14 juli 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 250 |
Post Options
Thanks(0)
|
RARF!!! Skriveleif!!!! Rettes omgående!
Edited by GeirC |
|
Geir C - "I"m on a roll people!"
|
|
halvors
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 787 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Urban, Det fungerer utmerket med en manuell svingskive, selv om en elektrisk selvsagt er morsommere. På en FREMOdul følger man uansett med lokomotivet langs sporet, og kan betjene en svingskive der hvor den er plassert. Selv har jeg laget flere svingskiver til mine moduler ved hjelp av 5 mm tykt plexiglass, med en egnet senterbolt for oppheng, og en sporkrans limt fast under skiven (nede i "graven") for forsyning av kjørestrøm. Som oppheng har jeg også ved et tilfelle benyttet Meccano-deler med godt resultat. Motordrift av svingskiver har en tendens til å bli en støyete affære, bortsett fra på dyrere skiver fra Märklin, Fleischmann og Roco. Hilsen Halvor |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |