Strekningen Otta- Sel |
Post Reply |
Author | |
Dovrebanen
Nykommer Joined: 24 januar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 12 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 19 juli 2009 at 14:15 |
Hei.
Jeg har lenge gått med planer om å bygge strekningen mellom Otta stasjon og Sel stasjon i fremo slik det så ut ca 1950/60. Siden jeg er fra Sel tenkte jeg og begynne med denne stasjon. Stasjonen og sporet har desverre blitt utsatt for mange endringer de siste årene og jeg lurte derfor på om noen vet om foto eller tegninger av Sel fra den aktuelle tidsperioden. Setter også pris på tips og triks i forbindelse med et slik prosjekt siden jeg er helt fersk som fremobygger
Mvh Odd Ivar
|
|
OIS
|
|
paolsen
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 71 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei,
Begynn med noen strekningsmoduler - ikke en stasjon! -pål- |
|
jevistad
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei
Velkommen som Fremo-bygger!
Som Pål sier så kan det være fornuftig å starte med en strekningsmodul for å høste litt erfaring, selv om det er forståelig at man har lyst til å gå i gang med "sin" stasjon med det samme.
Man kan eventuellt bygge en strekiningsmodul med et sidespor på, etter det jeg kan se lå det et sidespor på linjen nord for Otta?
Selv bygget jeg en strekningsmodul med et sidespor inn til en liten industri, og har hatt mye glede av den.
Men du finner jo litt bilder fra Sel på Stasjonsdatabasen til NJK, ser jo ut til å være ganske spennende med lastesporet til Stenexporten. Edited by jevistad - 19 juli 2009 at 15:15 |
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
HVis han skal bygge fra perioden 1950/60 så la sporet til Stenexporten definitivt innenfor stasjonsområdet den gang. Kryssingsporet er senere flyttet i forhold til den opprinnelige stasjonen.
Det forhindrer en selvfølgelig ikke å bygge en Fremo-modul med inspirasjon fra sidesporet til Stenexporten og moderlere som fra 1950/60, men utelate at stedet da var en full stasjonen. I MJ er alt tillatt. |
|
Svein S
|
|
Henning L
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1112 |
Post Options
Thanks(0)
|
I TMJK bygger vi jo et anlegg der stasjonen "Ødsle" er basert på Sel. Sporplanen er tilnærmet den samme som den var på den tiden du nevner. Se TMJKs blog for sporplaner, her.
Her er en liten utgave, Ødsle er oppe til venstre: |
|
Dovrebanen
Nykommer Joined: 24 januar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 12 |
Post Options
Thanks(0)
|
Takk for tilbakemeldingene. Tenkte meg en tur til jernbanemuseet for å se i biblioteket der om de har noe interesant. Har så smått begynt med en strekningsmodul sør for stasjonen på sel.
|
|
OIS
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |