Lage sjøvann med bølger lett og billig ved hjelp a |
Post Reply |
Author | ||
martin t
Veteran Joined: 17 februar 2016 Location: Sweden Status: Offline Points: 110 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 26 februar 2016 at 17:07 |
|
Hei!
Hvordan lage sjøvann med bølger lett og billig ved hjelp av toalettpapir og lim. I motsetning til mange andre metoder trenger du ikke å være en dyktig artist for å få et realistisk resultat. Metoden må være "fool proof" fordi jeg klarte å gjøre det! Link til Youtube video |
||
Svein_H
Fremo og MjF medlem Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2110 |
Post Options
Thanks(1)
|
|
Wow, den teknikken der har jeg ikke sett før, men det ble jo kjempebra!
Edit: Har du forresten prøvd med litt hvitmaling på de største bølgetoppene? Edited by Svein_A - 26 februar 2016 at 17:46 |
||
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside |
||
DagfinRognstad
Medlem i MJF Joined: 12 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 130 |
Post Options
Thanks(1)
|
|
Fremragende fin metode! Bare et lite tips: Bruk aldri rent hvitt, det blir fort "krittet" og flatt, miks alltid inn litt av de andre fargene du har brukt, i dette tilfelle ville jeg brukt grønntonen.
|
||
Dagfinn Rognstad
|
||
martin t
Veteran Joined: 17 februar 2016 Location: Sweden Status: Offline Points: 110 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Aha! Takk for denne informasjonen! Jeg prøvde å male toppene av bølgene i vitt, men det var stygg, så jeg tog ikke med det steget i denne videoen. |
||
KnuT
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 364 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Takk for at du deler denne videoen med oss.
Det var en interessant teknikk.
Edited by KnuT - 03 mars 2016 at 01:34 |
||
Henning L
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1112 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Interessant! Det fine med papiret er vel sikkert det at papirfiberet gjør at den "papirmassen" det jo blir til, henger bedre sammen, slik at det ikke flyter rundt. Det gjør det med modellermasser av ulike typer.
Det med å skape bølger under overflaten har jeg sett andre eksempler på, også. En meget dyktig skipsmodellbygger bruker bl.a havregryn!
|
||
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |