Geithidler MJ-Sauda |
Post Reply |
Author | |
EFP&CO
Medlem i MJF Joined: 22 november 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 135 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 28 april 2011 at 12:28 |
Takk til alle som har delt erfaringer og bilder fra mj-prosjekta deres her på MJF!
Så mye bra inspirasjon å hente her!
Geithidler begynner å ligne på et MJ-rom etterhvert. Det gjenstår noe snekkerarbeide på verkstedet, men Roald har starta skinnelegging på H0 havneseksjonen sin og min slitte H0-rundbane skal "restaureres".
Seksjonene skal kobles sammen til ein L. Banen er fri fantasi, me ønsker å få opp ein kjørbar bane for kanskje å få fleire interessert i MJ-hobbyen.
MJ-Sauda ønsker på sikt å gjenskape noe av industri-eventyret i ei lita vestlandsbygd.
Skal prøve å få lagt inn noe bilder her etterhvert. På www.hoyspent.net me har laga ei mappe om H0 banen under Industrial modelrailroad, EFP&Co and Nordag.
Der kan også legges inn kommentarer, bildene kan forstørres ved å klikke to ganger på symbolet "2 firkanter".
|
|
Gospeltrain
|
|
EFP&CO
Medlem i MJF Joined: 22 november 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 135 |
Post Options
Thanks(0)
|
Rundbaneutsikt fra Geithidler.
Og Fowlers havneseksjon.Docksideren i maritimt miljø Edited by EFP&CO - 30 april 2011 at 00:15 |
|
Gospeltrain
|
|
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei!
Utrolig fin og troverdig farge du har fått til på denne mursteinsstrukturen. Det er skjelden jeg ser det så godt gjengitt i modell som dette.
Edited by Roger - 30 april 2011 at 00:34 |
|
Med vennlig hilsen
RGER “Det finnes ett forbilde for alt” |
|
EFP&CO
Post Options
Thanks(0)
|
Takk for oppmuntring Roger
Måtte bare ha noe puttel å dra med meg ut i sola, på hytta og i go´stolen i påsken.
På Vollmessa blei eg inspirert av Kjell Åvendals 1:76 engelske bane, med sine flotte murbygninger.
(Etter det ser eg meir på murvegger enn på vegen eg går :-) og ser fram til å bygge EFP med sine mange flotte murbygninger. Så hvorfor ikkje øve seg på ein gammal Heljan-stasjonsbygning?
Først bare malte eg grå fuger, og tørka av, det er gjort oppe på kvisten, og blei kjedelig livløst:
Først lett matting med fiberduk, så minste pensel og male alt fra gult til blått, eg overdreiv noe, etter minst ein dags tørk, var det til å sause på med lys-grå fugefarge i små felt og og være rask med å tørke av med fuktig papir. Finrensa med kniv i hjørner.
Ca.10 timers kos, og litt brunere:-) Oddvar Edited by EFP&CO - 30 april 2011 at 20:14 |
|
Gospeltrain
|
|
EFP&CO
Post Options
Thanks(0)
|
Gospeltrain
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |