rensing av lok |
Post Reply |
Author | |
mr_bobbas
Nykommer Joined: 05 juni 2005 Status: Offline Points: 0 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 05 juni 2005 at 17:25 |
Har arvet en liten marklinbane. det er bl.a et gammelt lok (89028) som kjører på vekselstrøm. Slepekontakten under loket blir fort tilsmusset og det kan komme av at jeg i min uvitenhet (klokere nå ja) ble fristet til å spraye crc på loket, inne på motoren m.m også. Det skulle vise seg å være fatalt for nå er loket den rene støvsamleren. Reverseringen fungerer heller ikke noe særlig bra lengere. Hvordan renser man et lok?fettstoffene fra smøresprayen er ikke bra, det må bort men hvordan? hva slags stoffer/metoder er best til å rense loket mitt?
nybegyner... |
|
JFN
Nykommer Joined: 16 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 11 |
Post Options
Thanks(0)
|
Er egentlig nybegynner på lokrensing selv, men har gjennom årene sett mange artikler hvor bruk av ultralyd bad brukes for å rense lok, vogner etc. Metoden fjerner det meste av skitt, fett (inklusive oljer) og avogtil tilsiktet smussing. Metoden krever at du smører lokene på nytt etter rensingen. Ulempen er at utstyret koster en del, så det er neppe noe man kjøper for bare å rense et eneste lok. Kanskje noen av forumdeltagerne bruker metoden og tar oppdrag? Jan-Frode |
|
GeirC
Medlem i MJF Joined: 14 juli 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 250 |
Post Options
Thanks(0)
|
Når det gjelder støv, så kan jo kanskje trykkluft brukes... Bruker det på PCen innemellom. Man får kjøt flasker med dette på fotoforhandlere, men de koster litt da...
|
|
Geir C - "I"m on a roll people!"
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |