kan man ombygge likestrøms lok |
Post Reply |
Author | |
crasyhh
Veteran Joined: 24 januar 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 101 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 26 januar 2005 at 10:50 |
kan man ombygge likestrøms(roco) lok til vekselstrøm(marklin) og kjøre det digitalt? har hørt no om det men er ikke sikker. og vil det lønne seg? Edited by crasyhh |
|
|
|
b e pedersen
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1081 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det går helt greit. Den største utfordringen vil i enkelte tilfeller være å få plassert "støtteskinna" (=slepeskoen ) |
|
Bjørn Egil
|
|
mav
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 65 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ja det går bra, mange forhandlere kan være behjelpelige og. Angående nye Roco modeller så leverer Roco de fleste av sine modeller nå også for Märklin sitt system, også med digitaldekoder. Mav, som og synes märklin er best, dog ingen fanatiker!!! |
|
MagneH
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 27 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det er ofte liten plass til slepesko på de boggier som det er drift på. Jeg har en Roco EL16 som ble kjøpt i vekselstrømsversjon, og der har de fjernet driften på den boggien som slepeskoen ble montert på. Jeg har bygget om Lima EL14 uten problem, der er det bare drift på en boggi og derfor god plass. Du får kjøpt slepesko fra andre leverandører enn Märklin, som er litt tynnere, og som derfor kan gi bedre plass for ombygging. Lønnsomhet vurderer jeg aldri i denne hobbyen. |
|
mvh Magne H (ECoS II, Märklin C)
Bruk pengene mens du har dem. Når de er borte, er det for sent. |
|
crasyhh
Post Options
Thanks(0)
|
tusen takk!!!!! jeg skal sjekke på hobby train problemet er om det blir lønnsomt for jeg har jo pengebegrensninger........(13 år)....... |
|
|
|
Magne
Medlem i MJF Joined: 30 desember 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 81 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ikke for å være negativ, men undertegnede nærmer seg 27, har vært i jobb et halvt års tid etter endt studium, og jeg har vel aldri hatt dårligere råd enn nå...
|
|
Magne
|
|
crasyhh
Post Options
Thanks(0)
|
nei jeg fant ut at det lønte seg ikke akkurat spesielt når jeg ikke får ukepenger eller ledig avisrute hehe
|
|
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |