Spm. angående strømforsyning til skinnene med mer! |
Post Reply |
Author | |
a[c]e
Medlem i MJF Joined: 12 april 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 178 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 13 april 2009 at 15:27 |
Først og fremst: Takk for et glitrende forum med masse interessant informasjon!
Jeg er totalt grønn når det kommer til modelljernbane, så bær over med meg! Har dog litt erfaring med modellbygging generelt. Har derfor et par spørsmål: 1) Jeg tenker å starte litt i det små. Ønsker å begynne med et ROCO startsett med MultiMaus. Er dette et OK valg? 2) Har i første omgang sett for meg et anlegg som vil være på ca. 5x2 meter. Vil standard strømforsyning holde til å kontrollere hele banen eller må jeg forsterke signalene på noen måte? Hvordan gjør man det isåfall? All hjelp eller henvisning mottas med stor takk! Edited by a[c]e - 13 april 2009 at 15:34 |
|
ace@samlerforumet.net
|
|
a[c]e
Medlem i MJF Joined: 12 april 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 178 |
Post Options
Thanks(0)
|
Enda et spørsmål.. Er det lok som har elektrisk heving og senking av strømavtakeren som standard? Er dette eventuelt mulig å gjøre på NSB EL18 (Roco 63503)?
|
|
ace@samlerforumet.net
|
|
MY1201
FREMO-forummedlem Joined: 08 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 811 |
Post Options
Thanks(0)
|
JA Edited by MY1201 - 15 april 2009 at 00:50 |
|
Magne H.L.
Norsk, dansk og det som er artig. |
|
LokoJon
Medlem i MJF Joined: 12 mars 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 219 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei !
Roco system med Multimaus fungerer utmerket, og er en god løsning for en nybegynner.
Jeg snakker av erfaring, kjøpte mitt Roco utstyr i august i fjor. Har lært mye allerede.
Her er et sett fra Roco som har styrbar pantograf som standard, og dører, lys og lyd som styres av Multimausen
Det er ikke billig.... ca 7500,- på NMJ.
På sidene til Roco, www.roco.cc, finner du også dansk og svensk veileding til Multimausen.
Lykke til, og ikke vær redd for å spørre, her er det mange som hjelper til ! Edited by admin - 15 april 2009 at 02:29 |
|
a[c]e
Post Options
Thanks(0)
|
Hei og takk for svar!
Jeg har skaffet meg et startsett fra Roco og er storfornøyd! Gjorde et lite storinnkjøp og kjøpte ekstra skinner, 3 B7 vogner (forskjellige), samt et EL18 samme dag! Etter litt knot har jeg faktisk fått begge de digitale lokomotivene til å fungere på multiMaus (noe som ikke var en selvfølge med min begrensede kunnskap) :-) |
|
ace@samlerforumet.net
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |