Japansk N-skala |
Post Reply |
Author | |
baywatch4ever
Viderekommen Joined: 11 mai 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 65 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 10 mai 2010 at 22:05 |
Hei! Jeg har bestilt en japansk modelltrikk, laget av tomytec. Den er av skala 1:150, så jeg vet den ikke stemmer helt overens med europeisk n-skala, men mitt spørmål er: Vet noen hvilken skinneavstand disse kjører på. Er det standard 9mm skinner som man får kjøpt til n-skala her til lands, eller er det en annen avstand?
Legger ved link til bilde av modellen http://www.osbornsmodels.com/ekmps/shops/osbornsmodels/images/ig-03-b.jpg Edited by baywatch4ever - 10 mai 2010 at 22:07 |
|
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei! Til tross for ulike N-skalaer (1:148, 1:150 og 1:160), er sporvidden lik med sine 9mm på kommersielle produkter. |
|
Med vennlig hilsen
RGER “Det finnes ett forbilde for alt” |
|
baywatch4ever
Viderekommen Joined: 11 mai 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 65 |
Post Options
Thanks(0)
|
Kjempe flott! Tusen takk for svar:-)
|
|
Jolsen
Medlem i MJF Joined: 19 januar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 103 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei
Jeg kjøpte akkurat Thomas toget fra Tomix i n-skala. Den kjører helt fint på standard 9mm skinner. Thomas freser nå rundt på mine H0e moduler.
Mvh John
|
|
Canary
Nykommer Joined: 20 juni 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 0 |
Post Options
Thanks(0)
|
I Kløfta MJK har vi kjøpt n-skala trikker fra Tomytec, og er veldig skuffet. På et vanlig 0-12 volt system FLYR trikken rundt. Selv på 3v går trikken alt for fort.
Kjøp heller fra Tyskland, http://www.hoedl-linie8.de/HTML/PRODUKTE/TRAM/TRAM.HTM men skal du kjøpe flere, be om at de tester trikkene, slik at du får alle med omtrent samme fart på samme volt. (f.eks. 6v) mvh Bjørn Bednar |
|
BTHB
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |