Lima N/Fleischmann N |
Post Reply |
Author | |
Bekebernd
Nykommer Joined: 20 januar 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 0 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 16 februar 2010 at 20:34 |
Hei,
Er det noen som har erfaring med Lima N tog på Fleischmann spor? Har kommet over et Lima N togsett på E-Bay (Lufthansa Airport Express) - som kunne vært artig å kjøpe.
|
|
erakt
Medlem i MJF Joined: 13 mars 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 108 |
Post Options
Thanks(0)
|
Min erfaring med gamle Lima modeller i N er at det er lite trekkraft, de er svært enkle og lette. Kjøreegenskapene er ikke gode i N, og motoren er bygd opp som i de gamle 13/14 lokene, og de blir ikke bedre av at de er mye mindre.
|
|
T A Eråk
"Det er bedre å være nesten forsinket enn nesten i rute" |
|
traiNman
Veteran Joined: 07 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg hadde det Lufthansa-settet fra Lima i mange år men fikk det aldri til å kjøre skikkelig. Det var et flott tog utseendemessig men med et elendig driverk på en boggi og et håpløst strømopptak fra kun to aksler på en annen boggi. Solgte det til slutt på QXL for noen hundrelapper. I klubben her i Stavanger har vi også et TGV-sett fra Lima med samme håpløse konstruksjon. Noen prøvde å forbedre det men fikk det ikke til. Nå står det bare til pynt. Jeg vil ikke anbefale dette togsettet hvis du har tenkt å kjøre det på anlegget ditt.
Petter
|
|
Bekebernd
Nykommer Joined: 20 januar 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 0 |
Post Options
Thanks(0)
|
Takk for svar!! Da fikk jeg litt å tenke på....
|
|
Arne Lie
Medlem i MJF Joined: 09 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 262 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei
For å besvare ditt helt konkrete spørsmål; Lima N-materiell har ikke problemer med Fleischmann- spor. Derimot ser du de brukererfaringene med Lima N-lok og motorvogner andre har fortalt om.
mvh
Arne L
|
|
Arne L
HO,DCC-NCE,Norsk og Svensk,tog, og sporveier,ep.3-5.Mj-hobby i 60år. Redaksjonsmedlem mj-bladet. |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |