"El.14" i N-skala |
Post Reply |
Author | |
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 31 desember 2009 at 08:35 |
Hei!
Noen modell av El.1 er det nok ikke, men den er ganske lik. Er det dette lokomotivet El.14 er utviklet med basis i, og stemmer i såfall dimmensjonene på chassiet sånn noenlunde?
|
|
Med vennlig hilsen
RGER “Det finnes ett forbilde for alt” |
|
KjellAn
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1011 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Roger
Hvis man ser bort fra detaljer som vinduer og ventilgitter på loksidene, og takoppbyggingen mellom strømavtakerne, og at lokene har forskjellig form på lyskastere, og at El14 har riller på sidene av lokkassen. Så kan man jo likevel si at lokene ganske like når det gjelder størrelse. Det står litt om loktypene på Wikipedia: ÖBB type 1010 NSB type El 14 Skulle ÖBB type 1010 brukes som utgangspunkt for en ombygging til El14, så tror jeg at bare chassiet kan brukes. Jeg tror at en scratchbygging i messing blir både enklere og penere - uten at akkurat jeg vil ta på meg den jobben. Men, kanskje noen går med tanker om å lage noe i etsede messingplater. |
|
hilsen KjellAn
Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers |
|
traiNman
Veteran Joined: 07 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
|
Er ikke El 14 basert på en sveitsisk konstruksjon?
Hvis du allikevel bare skal bruke understellet er det kanskje er annet lok som passer bedre?
Petter
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |