Problem med MJFs bibliotek |
Post Reply |
Author | |||
Jon S.
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 24 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 12 februar 2008 at 10:38 |
||
Hei!
På biblioteket blir bøkene listet med nummer, noen med bilde av forsiden, deretter med tittel og så har noen en beskrivelse. Eksempel:
Problemet kommer når man får en beskjed som på denne boken! For hvordan skal man FINNE "bok nummer 259"? Ved søk på f.eks. "259" får man bare beskjed om at søkeordet må ha minst fire siffer.
Jeg er ellers godt fornøyd med bibliotekstjenesten, så dette er bare et LITE irritasjonsmoment.
Mvh. Jon S.
|
|||
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Hei!
Vet ikke om du valgte denne boken som tilfeldig eksempel, Jon. -Men jeg har lånt den gjennom MJFs bibliotektjeneste, online og uten problemer, og den kan anbefales!
|
|||
Med vennlig hilsen
RGER “Det finnes ett forbilde for alt” |
|||
Jon S.
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 24 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Hei Roger!
Vel, problemet er ikke å låne bøker - dét går greit.
Men altså å finne en bok når man ikke vet tittelen, men bare får oppgitt nummeret - f.eks. - "bok nummer 259". Vrient!
Jeg synes vel at bibliotek-lista burde oppgi hele boktittelen, og ikke bare nummeret. Eventuelt kunne det kanskje være en link fra nummeret til den aktuelle boken?
Mvh. Jon S.
|
|||
steppen
Veteran Joined: 30 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 215 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Jeg ser hva du mener, Jon. Må si jeg også synes det er litt dumt at forfatter ikke er angitt/søkbart.
|
|||
Mvh Stein
|
|||
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |