PECO's 55 code |
Post Reply |
Author | |
robert.g
Nykommer Joined: 15 august 2013 Status: Offline Points: 9 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 15 august 2013 at 23:39 |
Hei
Hvordan er det å bruke PECO's 55 code n-skala og PECO's 80 code n-skala samens? |
|
robert.g
Post Options
Thanks(0)
|
Sideliggende pensemotor for Peco veksler er det greit å bruke?
|
|
Strømmen
Nykommer Joined: 29 oktober 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 32 |
Post Options
Thanks(0)
|
Peco's code 55 og 80 kan brukes sammen ja.
|
|
Steinar
|
|
Svein_H
Fremo og MjF medlem Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2110 |
Post Options
Thanks(0)
|
For å utdype svaret til Steinar litt: Code angir skinnehøyden i tusendels tommer, det betyr at Code 80 er litt høyere enn Code 55. Så lenge skinnetoppen er på samme høyde skal det ikke være noe problem å kominere ulike skinnehøyder, da kan du kompensere for høydeforskjellen på undersiden av skinnene. Merk at dette betyr at du ikke kan bruke vanlige skinnelasker i overgangen mellom de ulike skinnehøydene, men må finne på noe annet der. Mener at det finnes overgangslasker for ulike skinnehøyder, uten at jeg skal si det for sikkert.
Svein |
|
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside |
|
TorsteinS
Medlem i MJF Joined: 25 januar 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 1178 |
Post Options
Thanks(0)
|
Her må jeg nok korrigere Svein_A litt. Peco code 55 bruker et spesielt skinneprofil med høyde tilsvarende code 80, med en del av profilet begravd i svillematta. Det som stikker opp av svillematta tilsvarer code 55. Så lenge det er snakk om Peco og N-skala kan man bruke vanlige skinnelasker til å koble sammen code 55 og code 80. Jeg antar at man da må justere høyden på underlaget, siden svillemattene havner i forskjellig høyde.
|
|
Svein_H
Fremo og MjF medlem Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2110 |
Post Options
Thanks(0)
|
Visst ja, Peco code 55 har vel "dobbel" skinnefot gjemt i svillen..? Da kan det nok holde med vanlige lasker ja, men man må vel fortsatt justere underlaget. Bare å beklage fra min side, jobber ikke i N-skala selv
|
|
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside |
|
robert.g
Post Options
Thanks(0)
|
takk
|
|
bkv1
Veteran Joined: 19 desember 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 247 |
Post Options
Thanks(0)
|
Stemmer. De to kan kobles sammen med pecos skinnelasker, og på 55-siden bør du bygge litt under for at denne skal ligge støtt nedpå underlaget. Har gjort dette selv Edited by bkv1 - 15 september 2013 at 01:27 |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |