Sporvekselvalg |
Post Reply |
Author | |
SIJ
Viderekommen Joined: 03 november 2015 Location: Norge Status: Offline Points: 6 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 18 desember 2015 at 19:30 |
Hei! Jeg er i gang med planlegging og innkjøp til mitt framtidige N-skala anlegg. Tror det blir ganske "stort" for denne skala. Min erfaring fra tidligere er et lite N-skal som var analogt. Alt med Peco. Min plan nå er å bygge i DCC med PC-styring. Det blir ca. 85 m med hovedlinjer og ca. 14 sporveksler. Jeg har en del Peco 80 flex liggende og har tenk å benytte de på steder i anlegget. Jeg er litt i tvil om jeg skal velge Peco eller Fleischmann Piccolo sporveksler? Jeg er ute etter driftssikkerhet. Er det noen som kan gi meg et råd om valg? Tar også i mot andre tips om smarte løsninger!
Edited by SIJ - 18 desember 2015 at 20:33 |
|
bkv1
Veteran Joined: 19 desember 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 247 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg har brukt begge deler, og holder klart på Peco-veksler.
Code 55 vel å merke med strømførende midtstykke. De tar seg bedre ut, og jeg holder dem som mer driftssikre enn FLM piccolo. Når vi snakker om skinnemateriell: Har du sett på Kato Unitrack? -Bjørn |
|
Hilsen Bjørn
N-skala, Peco 55, Digikeijs DR5000, JMRI. Tysk diesel nyere tid |
|
el18
Viderekommen Joined: 08 oktober 2008 Location: Switzerland Status: Offline Points: 65 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg er enig med Bjørn. I spur-N-schweiz bruker ve derfor bare Peco Code 55.
|
|
SIJ
Viderekommen Joined: 03 november 2015 Location: Norge Status: Offline Points: 6 |
Post Options
Thanks(0)
|
Takk for tilbakemeldingen! Da blir det nok Peco for meg!
|
|
SIJ
Post Options
Thanks(0)
|
Hei igjen!
Jeg vurderer å bygge dette anlegget. Som det går fram vil jeg få 2 vendesløyfer. Planen er å benytte automatiske polvendere. Er det noen som har erfaring med slike vendesløyfer ved automatisk togdrift. (DCC Digital sentral Roco Z-21 og Train-Controller). gmr-g00_white-river-_-northern1.pdf Edited by SIJ - 26 desember 2015 at 13:11 |
|
bkv1
Veteran Joined: 19 desember 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 247 |
Post Options
Thanks(1)
|
Jeg har også to vendesløyfer og DCC og bruker Lenz LK200. Disse fungerer utmerket. Hadde tidligere vendesløyfemoduler fra Digitrax som jeg ikke var fornøyd med.
Jeg har ikke Z-21 og kjører heller ikke automatisk, men jeg kan ikke se at det skulle utgjøre noen forskjell |
|
Hilsen Bjørn
N-skala, Peco 55, Digikeijs DR5000, JMRI. Tysk diesel nyere tid |
|
SIJ
Post Options
Thanks(0)
|
Takk for info! Da velger jeg den løsningen!
|
|
hutsi
Viderekommen Joined: 25 november 2008 Status: Offline Points: 33 |
Post Options
Thanks(0)
|
nysjerrig på hvor du fant den sporplanen
|
|
SIJ
Post Options
Thanks(0)
|
Fant den her: https://www.pinterest.com/pin/276056652132384729/
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |