Märklin signaler |
Post Reply |
Author | |
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 21 februar 2007 at 14:51 |
Er nye Märklinsignaler kompatible med M-skinne systemet eller er gamle signaler kompatible med C-skinner?
Jeg skal ha to utkjørssignaler (rødt/grønt) til kryssningssporet mitt og kanskje noen fler til andre steder på anlegget. Tanken min er også å bytte ut alle M-sporene mine med C-spor, men det ligger noe frem i tid... Men jeg vil jo gjerne slippe å kjøpe nye signaler samtidig... Kan noen hjelpe? Og er kanskje interesert i å kjøpe signaler brukt... |
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
Du får unnskylde min nysjerrighet, men märklin har jeg minimal peiling på... Hva er egentlig sammenhengen mellom et signal som står ved siden av sporet og selve sporet? Hvordan kommer de i kontakt med hverandre på en slik måte at det kan skape problemer?? Eirik |
|
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
|
De gamle Märklinsignalene har en underplate som tar opp en strømpol fra skinnelegemet (av M-skinner). Den kan jeg alltids unngå med bytte til C-skinner men jeg vet ikke om det er noe med de nye signalene som gjør at de ikke fungerer til M-skinner...
Sikkert noen märklin mennesker her som vet... |
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |