Britisk Z-skala |
Post Reply |
Author | |
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 06 september 2006 at 18:56 |
Hei! Dersom man skal modellere etter britisk forbilde, er det antakeligvis mange skalaer som er bedre og lettere å velge fremfor Z. -Spesielt i forhold til tilgjengelighet av egnede produkter. På den annen side har jeg funnet linker til 2 produsenter som fører ett litet og beskjedent britisk Z-skala utvalg: Jeg mener å ha hørt om nok en britisk produsent, som blandt annet lager britiske lokomotiv-kåper i Z-skala, men jeg har dessverre ikke funnet ut noe nærmere om det. Er det noen her på forumet som kjenner til det? |
|
Med vennlig hilsen
RGER “Det finnes ett forbilde for alt” |
|
Heine Pedersen
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 506 |
Post Options
Thanks(0)
|
Her: http://www.scotiabahn.com/47heaven.htm
De går stadig på Ebay... Se også denne: http://www.marklin-users.net/applications/forum3/topic.asp?T OPIC_ID=5121 Mvh Heine |
|
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei! Ja, jeg kjenner litt til disse. -De er for øvrig ute av produksjon, og finnes i dag bare på "second-hand-markedet". Det jeg egentlig tenkte på var en britisk produsent som lagde britiske damplokomotivkåper som passer på märklin sitt miniclub-materiell. Jeg mener bestemt jeg har lest om dette tidligere, men klarer ikke å finne noe informasjon om det på internett. |
|
Med vennlig hilsen
RGER “Det finnes ett forbilde for alt” |
|
Heine Pedersen
Post Options
Thanks(0)
|
Siste nummer av Ztrack Magazine er en "britisk spesial". Og I England er det tydeligvis veldig vanlig med selvbygging av det meste også i Z.
Sjekk også denne: BritishZ.com Heine |
|
crasyhh
Veteran Joined: 24 januar 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 101 |
Post Options
Thanks(0)
|
Etter å ha sett litt på bildene i denne utgaven av Z-track, så må jeg si at de britene er noen av de flinkeste z skala byggerne jeg noensinne har sett!
|
|
Heine Pedersen
Post Options
Thanks(0)
|
Z-anlegget til Proto-byggeren Brian Harrap er en av mine favoritter når det gjelder spor. Rett og slett imponerende.
sjekk pensene her f.eks. Heine Edited by Heine Pedersen - 11 november 2006 at 12:09 |
|
roauk
Veteran Joined: 16 august 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 119 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bestilte Ztrack på mandag, og i dag lå det i postkassa. Slå den MJF
|
|
mvh
Ronny "Du zztore verden, zzzå liten den har blitt!" |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |