Vendesløyfe i Märklin Z |
Post Reply |
Author | |
skyhawk
Nykommer Joined: 28 oktober 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 8 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 13 november 2007 at 21:52 |
Her blir det problemer .... dvs kortsluttning. Noen tips.?
|
|
MagneH
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 27 |
Post Options
Thanks(0)
|
Sjekk Svein Sandos artikkel:
|
|
mvh Magne H (ECoS II, Märklin C)
Bruk pengene mens du har dem. Når de er borte, er det for sent. |
|
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
|
Märklin selger et skinnesett som eliminerer problemet. Katalog nummer 8993:
|
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
baywatch4ever
Viderekommen Joined: 11 mai 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 65 |
Post Options
Thanks(0)
|
Blåser liv i en gammel tråd her, jeg. Har lenge lurt på det selv, hvordan det ville gå hvis jeg lagde en vendesløyfe. Skjønte jo med en gang at det blir kortslutning hvis man bare kobler det sammen. Fungerer oppskriften i svein sandos artikkel? Vil toget kunne kjøre gjennom sløyfen, eller er man avhengig av å stoppe i sløyfen, bytte om en bryter, reversere kjørekontrollen..osv? Hvor glatt kan en slik overgang gjøres. Jeg kjører ikke digitalt.
Edit: Hvis man leser alt, så får man svar på mye. Skjønner hvordan det funker nå. Da er vel egentlig spørsmålet om det funker greit? Edited by baywatch4ever - 18 desember 2009 at 17:23 |
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nå har man fått automatiske polvendere i nyere tid, som gjør polvendingen uten at man behøver å tenke på den. Vi har et par slike i drift i TMJK-anlegget. Lenz lager i hvert fall en slike, kanskje flere andre også. Disse virker ok for digital drift. Om de virker for analog vet jeg ikke.
Når det gjelder "min" oppskrift på vendesløye, så fungerer den ok og den fungerer som jeg skriver uten at man behøver stoppe toget: " som ikke krever stopp av toget noe sted under vendingen." Det bør vel være greit nok. Billig løsning er dette også, men dette er altså for analog drift. |
|
Svein S
|
|
baywatch4ever
Viderekommen Joined: 11 mai 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 65 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ja, men det høres bra ut! Jeg kommer til å gå for analog drift på mitt anlegg, så da følger jeg din oppskrift:-)
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |