Trix Central Control 2000/66800 |
Post Reply |
Author | |
MortenF
Viderekommen Joined: 15 januar 2018 Location: norge Status: Offline Points: 5 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 15 januar 2018 at 09:04 |
Hei, har et gammelt start set fra Minitrix med Trix Central Control 2000 som jeg sliter med å få i gang.
Er det noen som kjenner denne boxen? Har hentet fram det gamle N- materiellet fra kjelleren og tenkte prøve meg igjen. Lok er fra Arnold, Fleischmann og Minitrix. Kun ett er digitalt fra startsettet så jeg tenkte sette inn dekodere der det er plass, hvilken dekoder anbefales som ev. kjører med Trix Cenral Control? Er helt på begynnerstadiet så det bør være noe enkelt, men ønsker ikke "kjøre meg fast" ved valg av feil komponeneter fra starten. Nå er jeg spennt! |
|
N-ovise
|
|
ESA-N
Viderekommen Joined: 01 januar 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 80 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg startet min "N-epoke" med Trix CC2000, men fant denne litt vel "utdatert". Det resulterte i at jeg ganske fort "konverterte" til "vanlig" DCC. Det er mange systemer å velge mellom der, felles for dem er at de alle takler de fleste DCC-dekodere. For min del falt valget på NCE Power Cab.
|
|
Pelle
Nettgruppen Joined: 08 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 2136 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg har også satt inn vanlige dekodere og benytter Rocos Z21 eller Roco Multimaus for å styre togene. Det går også an å digitalisere selv dersom lokene ikke har dekoder. Jeg skrev en artikkel om dette i nyeste utgave av MJ-bladet (Nr. 4/2017)
|
|
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
|
|
MortenF
Viderekommen Joined: 15 januar 2018 Location: norge Status: Offline Points: 5 |
Post Options
Thanks(0)
|
Takk for tilbakemelding.
Men betyr det at CC2000 ikke fungerer med "moderne" digitale lok og dekodere? Bygger kun et lite anlegg så 8 lok adresser holder lenge til å starte med. Mener også å huske at CC2000 skulle kunne kjøre et analogt lok også? Mine lok er alle fra 90 tallet, tenkte prøve meg med å sette inn dekoder selv der det er mulig. Hvilken dekoder anbefaler dere, en enkel med få funksjoner, trenger ikke micro ovn og kaffetrakter :-) MortenF
|
|
N-ovise
|
|
ESA-N
Viderekommen Joined: 01 januar 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 80 |
Post Options
Thanks(0)
|
Min erfaring er at CC2000 og 66800 dekodere ikke er kompatible med DCC som "alle andre" produsenter bruker. Det finnes dekodere som takler begge systemer. Det finnes vel også kontrollere som takler begge, etter hva jeg har hørt.
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |