tunnelhøyde |
Post Reply |
Author | |
hutsi
Viderekommen Joined: 25 november 2008 Status: Offline Points: 33 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 24 januar 2009 at 18:50 |
hei da jeg skal produsere egne tunnelinnganger må jeg vite høyden i n-skala har noen et mål å gi meg enkelt spor
|
|
Bjørn R Larsen
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 864 |
Post Options
Thanks(0)
|
MOROPs normer gir deg svaret.
|
|
aom2
Viderekommen Joined: 22 mars 2009 Status: Offline Points: 48 |
Post Options
Thanks(0)
|
Skjønte jeg ingenting av. Kan man ikke bare si hva som er høyden da. Så har man svaret en gang for alle? Eller må alle finne opp kruttet hver for seg |
|
Bjørn R Larsen
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 864 |
Post Options
Thanks(0)
|
Poenget med å linke til Morops normer, var å bevisstgjøre (for flere enn deg) hvor man kan finne svar på dette og mange lignende spørsmål som fra tid til annen dukker opp (avstand til plattformkant, høyde på lasterampe, avstand mellom dobbeltspor etc. etc.). Altså nettopp for å unngå at man må "finne opp kruttet" hver for seg... I ditt tilfelle avhenger svaret av om du kjører med eller uten kontaktledning, om tunnelåpningen skal stå i en sving osv. Dersom du ikke er så glad i å lese normer, eller at det ikke er så viktig at tunnelåpningen blir akkurat forbilledriktig høyde, kan du ganske enkelt klippe til en tunnelåpning i papp og tilpasse den på det aktuelle stedet du skal ha tunnel. Prøvekjør det materiellet du skal ha gjennom, og så kan du bruke denne som mal for den/de tunnelåpningene du har behov for. |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |