Trenger nytt kamera... |
Post Reply |
Author | |
Småen
Medlem i MJF Joined: 05 november 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 156 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 31 juli 2012 at 21:30 |
Hei. Var nettop på tur med hundene mine når jeg så skiftetraktoren var på vei for å "hente" et godstog. (Jeg bor rett med Ganddal Godsterminal for de som ikke vet det) Jeg skyndte meg hjem for å hente kameraet. Fant ikke minnebrikken min, så brukte den som var i (som tillhørte mamma). Så sprang jeg til et godt utskiksbunkt, og begynte å filme. Kameraet stopped å filme unnerveis, så jeg måtte trykke på opptaksknappen Veldig irriterende. Etter noen "stopp" i filminga (som ødelegger opptaket helt), var minnebrikken full Poenget er, at jeg trenger et eget kamera, og ikke et som hele familen deler... Vil ha et godt kamera som filmer på avstand. Er ikke noe ekspert i kamera (men er god til å fotografere), så jeg spør her. Hva bruker du/dere? Kan bruke noen tusen kroner på et kamera vis det er et godt et. Gidder ikke å rette skrivefeil Takk!
Edited by Småen - 31 juli 2012 at 21:45 |
|
øystein lb
Veteran Joined: 02 august 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 378 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det spørs hvor mye du vil sett deg inn i et kamera.
Et kamera som er mulig og vokse litt med er Nikon P7100 Dette er fint og filme med, har muligheter for manuelle valg. Kan og også anbefale deg og kjøpe Lightroom 4 Veldig greit å organisere, bilder og video. Minnebrikke: Sandisk SDHC Extreme Pro 8-16 Gb minne holder masse. Anbefaler deg 2 minnebrikker. 1 i reserve er altids greit. Ihvertfall når du tar film. Veske er greit. Selv(selv om jeg har DSLR)så ender jeg opp med og ikke ha egen kameraveske. Ligger sammen med alt annet jeg drasser på.... Denne kanskje: Nikon CS-P09 Anbefaler stativ. Her spørs det på hvor mye du vil drasse på, men kanskje dette: Spør vis du lurer på noe!!
|
|
Småen
Medlem i MJF Joined: 05 november 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 156 |
Post Options
Thanks(0)
|
Takk.
Lightroom 4, hva er/gjør dette?
|
|
øystein lb
Veteran Joined: 02 august 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 378 |
Post Options
Thanks(0)
|
Lightroom 4 er et bilde og film(?) redigerings program. Det organiserer også bildene dine. Det fungerer vad og lage referansefiler, sånn at orginalfilen ikke røres. Du lager såkalt virituelle kopier. Husk og lage et filorganiserings system. Kanskrive litt om det imorgen. Nå er det natta!
|
|
Småen
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg så dette kameraet på den samme siden: http://www.fotovideo.no/Produkter/Kompaktkamera/Nikon/Nikon-COOLPIX-P510-rød-16Mp,-42x-Optzoom,-Full-HD-128698-p0000150103.aspx
Er det bra? 16Mp, 42x Opt.zoom, Full-HDFor meg som ikke kan så mye om kamera, så virker det bedre. Det ser bedre ut (ikke så stygt) i alle fall. Men funkjonalitet er selvsagt best. Takk.
Edited by Småen - 01 august 2012 at 12:26 |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |