Litt flere vårbilder |
Post Reply |
Author | |
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 13 april 2007 at 16:25 |
Det er mange som bruker fritimer på skolen til å gjøre lesker. Det kan man gjøre om natten mener jeg. Jeg tok med meg kameraet og gikk meg en liten tur
Edited by carlf - 27 april 2007 at 19:16 |
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
Fritimer ja, det er et helvete...
Kjempegøy og stå opp tidlig for å ha to timer og deretter sitte å glo i veggen i 3 - 4 for å så ha 2 timer til på slutten av dagen... Også får man etterpå høre at man kunne jo brukt fritimene til å jobbe... JA supert for alle lesesaler og PC rom er det jo så stille på??? Det er vel mest på papiret det gjelder...
Bra noen får brukt tiden på noe fornuftig, Carl-F Dårlig med tog i Drøbak
Edited by Andreas - 13 april 2007 at 18:52 |
|
Hilsen Andreas.
|
|
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei!
Ja, dessverre er det det. -Men dersom det hadde blitt noe av den "planlagte" (men aldr byggde) Nesodd-Banen, ville det gått ett en sidebane, fra sidebanen, til Drøbak hvor det etter planen skulle være jernbaneferge til Hurumlandet.
Banen ble dessverre aldri bygd, men kunne blitt en fin modell.
|
|
Med vennlig hilsen
RGER “Det finnes ett forbilde for alt” |
|
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
Såpass... Det har jeg aldri hørt om før
Hadde vært morsomt å sett hvordan man hadde tenkt å få jernbanen ned til fergekaia... hadde nok krevet et stort stykke ingenørkunst Drøbak står tross alt for drøy bakke og det er i ordets rette betydning...
|
|
Hilsen Andreas.
|
|
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
|
Man kunne jo lagt tunnel fra Oslo under fjorden som hadde kommet opp ved "Tangen for så og gå nedover Nesodden og langs fjorden mot Drøbak....
Vi kan jo og diskutere Stortingsvedtaket om å bygge banen Røros - Sverige, Härjedalen når "rikets økonomi tillot det". Hvor stort er oljefondet sa du? Jeg har faktisk klart å bruke fritimer til noe fornuftig, de siste ukene har blitt brukt på prosjekttapping. Så nå var tiden inne for å være jernbaneloony! Og været var jo på min side, det vannet er jo nesten blikkstille... |
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
Oljefondet var på cirka 1500 milliarder i juli 2006, men å dekke alle behov i budsjettet det klarer vi ikke... "det er ikke nok penger" Så elendig med veier og jernbane som det er i dette landet kunne vi sikkert brukt litt der...
Vegvesent sa vel noe om at de kunne bygge ut veiene i Norge til fullgod standar bare de fikk 280 milliarder til å gjøre det, det sier vel egentlig alt om veistandaren i Norge...
|
|
Hilsen Andreas.
|
|
morten.h
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1363 |
Post Options
Thanks(0)
|
La meg se...1500 milliarder minus 280 milliarder....da skulle detvære 1220 milliarder igjen på oljefondet....OG jeg er ganske sikker på at det tar faen ikke lang tid for oljefondet å vokse seg tilbake til 1500 milliarder igjen |
|
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.) Morten Hagen |
|
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
Siterer Knut Enger, lastebileier fra Enebakk: "Oljemilliardene skal vi spare til vi ligger under torva alle sammen" Edited by Andreas - 14 april 2007 at 00:07 |
|
Hilsen Andreas.
|
|
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei!
Angående "Nesoddbanen" har jeg sjekket notatene mine litt nærmere.
Først og fremst, informasjon om denne banen fant jeg i en lokalhistorisk bok om Nesodden.
Banens rette navn var Nesodden-Drøbak-Røykenbanen. Den var planlagt som normalspor med følgende linjeføringer:
Glem Oljefondet. Når denne banen ble prospektert 1920-31, var budsjettet for linjeføringen Nesoddtangen-Drøbak satt til 11-12 milioner. Jernbaneplanene ble endelig skrinlagt i 1931. Den ble dessverre aldri bygget, men kunne blitt en fin bane som modell vil jeg tro.
|
|
Med vennlig hilsen
RGER “Det finnes ett forbilde for alt” |
|
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det der høres ut som noe som hadde forsvunnet under sidebanemassakeren uansett
|
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |