Hjelp til bestefar |
Post Reply |
Author | |
woldseth
Viderekommen Joined: 17 januar 2013 Location: Norge Status: Offline Points: 9 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 22 januar 2013 at 02:09 |
Hei alle sammen.
Jeg skulle imponere mine barnebarn med min 40år gamle Merklin togbane, men den fant jeg ikke på loftet,og hva gjør jeg da? jo reiser til byen og kjøper nytt.Så no har jeg fått nytt Roco Digitalt startsett med 2 tog og det var" kjempemoro etter gamalt".Med settet var det 2stk.Penser og no til spørsmålet:Hva trenger jeg for å kunne skifte spor med en elektrisk bryter. Under pensen ligger en kontakt med 3 tapper- Har Multimaus som kjørekontroller men tenker at jeg vill ha sporvekslerne utenomm den men kan kansje ta strøm fra den svarteboksen som multimausen er koplet i. Er litt begrepsforvirret i dette forum men lærer hele tiden. Hilsen Pål
|
|
Woldseth
|
|
Thobbe
Veteran Joined: 17 september 2012 Location: Norge Status: Offline Points: 122 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hællæ.
Jeg foreslår Viessmann pensemotor. Den har innebygget digitaldecoder. Litt knotete både å montere og å programmere, men manualen er god så det bør gå. Når du er ferdig kan du styre pensene fra miltimausen. Det trengs ingen ekstra kabler fra den sorte boksen til miltimausen da både konstant strøm og digitale signaler går i skinnene. Håper dette ga litt klarhet. Hvis ikke så spør og grav videre. Thobbe. |
|
Thobbe
Veteran Joined: 17 september 2012 Location: Norge Status: Offline Points: 122 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hmm. Leste visst litt vel kjapt igjennom det du skreiv.
Ble ikke helt riktig svar det her da.. |
|
Mr Bridger
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei! Ta kontakt med dem du kjøpte settet av. De vil jeg tippe kan hjelpe deg med å finne ut hva du trenger.
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |